امیر پوردستان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران خبر داد

تولید پهپاد انتحاری "رعد 85" در نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تولید جدیدترین پهپاد انتحاری این نیرو با نام "رعد 85" خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پهپاد یسیر نزاجا در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر ساخت پهپادهای انتحاری در این نیرو اظهار داشت: پهپاد رعد 85 جدیدترین دستاورد نیروی زمینی ارتش است.
 
وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان اینکه همکاری و همدلی با صنعت هوایی قدس داشته‌ایم و پهپادهای انتحاری را آماده کردیم، افزود: پهپاد انتحاری رعد 85 این قابلیت را دارد که همزمان که هدف را شناسایی می‌کند، می‌تواند آن را مورد اصابت قرار دهد، حتی اگر هدف ده‌ها کیلومتر دورتر از محدوده پرواز این پهپاد باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: این هدف می‌تواند هم هدف متحرک باشد و هم هدف ثابت باشد و قدرت انفجاری نیز بسته به انفجار منفجره بوده که در پهپاد پیش‌بینی شده است.

امیر پوردستان افزود: این پهپاد به عنوان یک بمب متحرک عمل می‌کند و حتی می‌تواند هدف‌های هوایی را نیز مورد اصابت قرار دهد، یعنی این پهپاد می‌تواند با قرار گرفتن در مسیر بالگرد یا هواپیمای دشمن، آن را مورد هدف قرار داده و ساقط کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این پهپاد تا چه میزان می‌تواند مواد منفجره با خود حمل کند، گفت: با توجه به لودگیری و قابلیتی که این پهپاد دارد، ما نقاط انفجاری در آن قرار می‌دهیم و به نسبت سایزهایی که دارد مختلف است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: نام این پهپاد انتحاری را رعد 85 گذاشته‌ایم که با سایزهای مختلف در صنعت هوایی قدس و هم در نیروی زمینی تولید می‌شود و این قابلیت ایجاد شده که این پهپادها را تولید کنند.

امیر پوردستان افزود: ما به‌حمدالله در زمینه تولید پهپاد مشکلی نداریم و به خودکفایی بسیار ارزشمندی رسیده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر معنای نام پهپاد یسیر تصریح کرد: یسیر به معنای سهولت است، یعنی کار با آن ساده است و حتی یک اپراتوری که دانش تخصصی کمی داشته باشد، می‌تواند این پهپاد را در عمق دل دشمن نفوذ دهد و اطلاعات را کسب کرده و به یگان مجری بفرستد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: این پهپاد برای انجام مأموریت‌های شناسایی و رزمی به یاری و پشتیبانی نیروهای ما خواهد پرداخت.

امیر پوردستان درباره قابلیت‌های پهپاد یسیر اظهار داشت: این پهپاد هم مداومت پروازی بسیار بالایی دارد و هم مدت توقفی که در آسمان می‌تواند داشته باشد و مداومت عملیاتی آن بسیار خوب بوده و از رزولیشن و دوربین بسیار قوی برخوردار است که صحنه‌ها و مناظری را که شناسایی می‌کند، به راحتی می‌تواند به ایستگاه کنترل کننده بفرستد، به همین دلیل همه زوایای مخفی که در پیش چشم یگان‌های پیش‌رونده ما وجود دارد را می‌تواند شناسایی کند و یگان با چشم باز، مسیر خود را ادامه داده و پیشروی کند.

وی درباره توانایی مقابله نیروی زمینی با گام‌های 400 متری دشمن تصریح کرد: ما در فضای تازه‌ای از تهدیدات هستیم، در فضایی که از لحاظ نوع شکل و اندازه این تهدیدات تفاوت دارد و ما دیگر شاهد جنگ‌های کلاسیک و منطقه‌ای نیستیم، بلکه با دشمنانی روبرو هستیم که از فناوری‌های بالا سود می‌برند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ما در جنگ اول و دوم خلیج فارس جنگ عراق و افغانستان و جنگ‌های منطقه را رصد کردیم و دیدیم که این‌ها قابلیت‌هایی است که پهپاد در اختیار دارد، از بابت بعد زمینی تهدید این امکان را دارد که در هر گام 400 کیلومتر باشد.

امیر پوردستان گفت: باید در مقابله با  چنین نیرویی که می‌تواند 400 کیلومتر در یک فاز حرکت کند، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های خود را بالا ببرد، یعنی هم ظرفیت موشک‌های زمین به زمین خود را بالا ببرد که این موضوع در طرح جامع نیروی زمینی دیده شده و هم بتواند چشم بینای خود را ارتقاء دهد که توسط پهپادها این کار در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ما برای مقابله با این فضا مجبور هستیم تا سازمان و ساختار و تجهیزات خود را منعطف کنیم و تغییر دهیم تا بتوانیم قدرتمندانه به عنوان سرباز فدایی و فداکار ملت وارد این عرصه شویم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره رونمایی از پهپاد شاهد 129 سپاه که دیروز رونمایی شد و همکاری با سپاه در زمینه رد و بدل اطلاعات تخصصی و ساخت پهپاد گفت: قطعاً در همه رده‌ها هم در سطح طرح‌ریزی هم در سطح تجهیزات این همکاری و همدلی میان نیروهای مسلح وجود دارد و امروز مسئولیت اصلی ستاد کل نیروهای مسلح، همدلی بین همه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، ناجا و سایر نیروها است.

امیر پوردستان افزود: به‌حمدالله دانش تخصصی بین مجموعه ارتش و سپاه مبادله می‌شود و ما از ظرفیت‌های علمی برادران سپاهی خود استفاده کرده و در بعضی بخش‌ها نیز ما به آن‌ها کمک می‌کنیم؛ امروز مانند سال‌های دفاع مقدس ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی بوده و همه خادم ملت هستند، ملت را ولی نعمت خود می‌دانند و آماده هستند که از اقتدار و تمامیت ارضی نظام جمهوری مقدس اسلامی ایران به شایستگی دفاع کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توانمندی که امروز نیروهای مسلح ما در اختیار دارند و دشمن را به حیرت واداشته شامل بنیه‌های اعتقادی و طوفانی و روح ولایتمداری است که در فرد فرد کارکنان نیروهای مسلح وجود دارد و این بنیه است که به عنوان یک پتانسیل بسیار قوی و اهرم بسیار ارزشمند در دست نیروهای مسلح است که در هر عرصه‌ای که حضور پیدا می‌کنند عاشورایی عمل کرده و مانند سرور و سالار شهیدان کربلا و به تأسی از آن بزرگوار به‌حمدالله می‌توانند اقتدار سرباز مسلمان را نشان دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار