امیر پوردستان در مراسم رونمایی از پهپاد یسیر:

پهپاد یسیر می‌تواند نقاط کور را مورد شناسایی قرار دهد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پهپاد یسیر مقاومت پروازی بسیار بالا و دوربین‌های بسیار قوی دارد که می‌تواند نقاط کور را مورد شناسایی و رصد قرار دهد؛ ورود این پهپاد به ناوگان پهپادی، ظرفیت‌های این ناوگان را صد چندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در مراسم رونمایی از پهپاد یسیر نزاجا اظهار داشت: امروز روز مبارکی است و خداوند را بر این نعمت شاکر هستیم که مملکت اسلامی ما به حدی از دانایی و توانایی و تخصص فنی رسیده که نیازهایش را خودش می‌تواند تأمین کند که این ایده‌ها را خیلی سریع به محصول تبدیل می‌کند و به یگان بهره‌بردار می‌رساند.
 
وی افزود: نیروی زمینی یکی از نیروهای محوری ارتش و به فرموده فرمانده معظم کل قوا ستون فقرات ارتش است، لذا این نیرو باید آمادگی‌های حقیقی خود را حفظ کند و یکی از آمادگی‌ها همین حضور در رزم است.
 
امیر پوردستان با بیان اینکه ما با چهره جدید تهدیدات روبه رو هستیم، تصریح کرد: باید متناسب با این تهدیدات ظرفیت‌های لازم را در عرصه جنگ ناهمتراز که هر گام آن 400 کیلومتر است ایجاد کرده و مقاومت کرد؛ چرا که نیروی زمینی دیگر با روش‌های سنتی نمی‌توانست این ظرفیت را ایجاد کند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دست بلند نیروی زمینی، یگان موشکی و گروه پهپاد آن است که صدها کیلومتر دورتر تهدیدات را شناسایی و رصد و علیه آن‌ها اقدام می‌کند که این در دستان ماست و از این ظرفیت استفاده می‌شود.

وی افزود: با توجه به ساختاری که داشتیم تصمیم گرفتیم در سازمان نیروی زمینی ارتش تحول گسترده‌ای ایجاد کنیم و یکی از یگان‌هایی که ارتقای سطح داده شد یگان پهپاد بود که از گردان به گروه ارتقا یافته و در مرزهای کشور حضور دارد که کار شناسایی و رزمی را انجام می‌دهد و مرکز این گروه در تهران با حمایت صنایع دفاعی وجود دارد که پهپادها را به عنوان دست بلند نیروی زمینی تولید می‌کند.
 
امیر پوردستان تصریح کرد: پهپاد یسیر مقاومت پروازی بسیار بالا و دوربین‌های بسیار قوی دارد که می‌تواند نقاط کور را مورد شناسایی و رصد قرار دهد؛ ورود این پهپاد به ناوگان پهپادی ظرفیت‌های این ناوگان را صد چندان می‌کند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اما این پایان راه نیست و ما ملزم و موظف هستیم که آمادگی‌های رزمی خود را ارتقا داده تا به عنوان بازوی مسلح نظام از توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم.
 
وی افزود: ما باید از همه ظرفیت‌های علمی و دانشی خود استفاده کرده و ارتباط نزدیک با صنعت دفاعی و علمی کشور را بیشتر کنیم.
 
امیر پوردستان با تشکر از "سردار خرّم" متولی یگان پهپاد در ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امیدواریم فعالیت‌های پهپادی به صورت هم راستا و با همگرایی خاص بتواند اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش نشان دهد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس و سالروز عملیات شکوهمند و افتخار آفرین "ثامن‌الائمه(ع)" شکست حصر آبادان گفت: این عملیات دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را از سایر عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس متمایز می‌کند.
 
وی افزود: سال اول جنگ با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و وجود شخصی به نام بنی صدر مانع از تعامل ارتش، سپاه و بسیج شده و موجب می‌شد این عملیات‌ها عکس‌العملی در مقابل حرکت دشمن باشد، مثلاً وقتی تانک را می‌بردند بخشی از نیروها ارتش و سپاه به صورت جنگ‌های نامنظم می‌رفتند و عملیات‌هایی مانند عملیات الله اکبر نیز انجام شد، اما بعد از رفتن بنی صدر، ارتش و سپاه متحد شدند و عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا در شمال آبادان انجام شد که ارتش و سپاه با سازمان‌های یک شکل این عملیات را به انجام رسانند.
 
امیر پوردستان با اشاره به ویژگی‌های اصلی عملیات ثامن‌الائمه گفت: این عملیات وحدت، تعامل و همدلی بین نیروهای ارتش و سپاه را بیش از گذشته ایجاد کرد و دوم اینکه اعتماد به نفس را در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد یعنی تا قبل از عملیات ثامن‌الائمه فکر نمی‌کردیم عملیاتی در مقیاس گسترده طراحی، اجرا و هدایت کنیم، اما این عملیات اعتماد به نفس را در عرصه نبرد به نیروهای ما داد و پس از آن عملیات‌های طریق‌القدس، فتح المبین، رمضان و... به وجود آورد که کلید همه آن عملیات‌ها عملیات ثامن‌الائمه بود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: اگر یک نگاه معنوی به عملیات ثامن‌الائمه داشته باشیم که به نام نامی آقا علی ابن موسی الرضا(ع) با همت رزمندگان و محوریت لشکر 77 انجام شده، نام ایشان گره‌گشای عملیات‌های بعدی است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: پوردستان ، پهپاد ، یسیر ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی بشیری
۱۰:۴۰ ۲۷ دی ۱۳۹۲
زنده و جاوید باد نام نامی (علی ابن موسی الرضا ع) یا ثامن الائمه ادرکنی،یاعلی مدد
آخرین اخبار