صالح‌آبادی در جمع خبرنگاران؛

تعامل مثبت بانک مرکزي با بازار سرمايه /بررسي سهام عدالت در مجلس

رییس کل بانک مرکزی به تمامی محورهای مطرح شده توسط بازار سرمایه، دید مثبت داشته و آنها را در همکاری دو بازار ضروری و مهم دانستند.

به گزارش خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علی صالح‌آبادی در جمع خبرنگاران پس از مراسم افتتاح اولین صندوق قابل معامله فرا‌بورسی در پاسخ به ورود سهام عدالت به فرابورس گفت: در حال حاضر طرحي در مجلس در حال بررسي است در خصوص ساختار سهام عدالت با وزارت امور اقتصاد و دارايي جلساتي برگزار خواهيم کرد.ودر اينده ي نزديک با سازمان خصوصي سازي و وزير اقتصاد براي ورود سهام عدالت بررسي مجدد خواهيم داشت نقاط مهم بررسي و در چارچوب مناسبتري پيش خواهيم برد.

وي ادامه داد: موضوعات همکاری بین بازار پول و بازار سرمایه در 30 بند تهیه شده و در جلسه‌ ی بین هیات مدیره سازمان بورس با رییس کل بانک مرکزی مطرح شد و نگاه مثبت رئیس کل بانک مرکزی در تعامل با بازار سرمایه در آینده موجب ایجاد ابزارهای جدید تأمین مالی می‌شود.
 
ادامه داد:ارتباط بين بازار پول و سرمايه بسيار مهم است وافزایش همکاری‌های میان بازار سرمایه و پول در جلسه میان بانک مرکزی و سازمان بورس تأکید شد.

صالح ابادي تصريح کرد:بازار سرمايه و بازار پول مکمل هم هستندو هردو بازار نيازهعاي خاصي را بر اساس سلايق پاسخ مي دهند.

وي تاکيد کرد :همواره دربازار مالي ممکن است جو رواني وجود داشته باشد بايد روند بلند مدتي را در نظر بگيريم نبايد بازار ها را در چند روز با يکديگر مقايسه کنيم بايد .

صالح‌آبادی خاطر نشان کرد: طبیعی است که تحولات مثبتی که اتفاق می‌افتد روی بازار سهام اثر مثبت می‌گذارد.

صالح ابادي  ادامه داد:ارزش بازار بورس و فرابورس به 380 هزار ميليارد تومان رسيد و ارزش معاملات در 4 بورس از ابتداي سال حدود 100 هزارو ميليارد تومان رسيد ودر بطور متوسط روزانه 1000 ميليارد تومان معامله در بورس ها صورت مي گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، شاخص ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار