"جواد نمکي" نابينا شد

"جواد نمکي" در نمايش "تيغ استخوان" نقش سربازي نابينا را ايفا خواهد کرد.

"جواد نمکي" بازيگر تئاتر در خصوص نمايش "تيغ استخوان" به خبرنگار حوزه ي تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: نمايش "تيغ استخوان" پروژه ي جديدي از گروه تئاتر پيوند محسوب مي شود که براساس نمايشنامه ي به همين نام توسط خانم محامدي ترجمه  و بازنويسي شده است.
 
وي ادامه داد: نمايشنامه ي به جريانات دهه ي 70 آمريکا جنگ ويتنام و خانواده هاي آمريکايي که فرزندانش را به اجبار به اين جنگ فرستانده اند، مي پردازد.
 
"نمکي" با اشاره به نقش خود در نمايش "تيغ استخوان" اظهار داشت: من نقش سرباز نابينا را در اين نمايش بازي مي کنم و اين سرباز جنگ ويتنام زماني که به پيش خانواده بر مي گردد دچار يک سري مشکلاتي خواهد شد.
 
وي افزود: در واقع نمايش تيغ و استخوان نقدي بر جنگ ويتنام و تجاوز کشور آمريکا به کشورهاي ديگر است.
 
بازيگر نمايش "تيغ و استخوان" در خصوص نويسنده ي آمريکايي اين نمايشنامه گفت: نويسنده ي اين نمايش به دنبال نشان دادن واقعيات جنگ ويتنام بوده و حتي داستان نمايشنامه را به صورت يک سريال تلويزيوني نوشته است.
 
وي اظهار داشت: اکنون در حال تمرين نمايش "تيغ استخوان" هستيم که اين نمايش آبان ماه اجرا خواهد شد البته امکان تداخلي در اجراي من در اين نمايش و نمايش "مخاطب خاص" وجود دارد که بايد در اين خصوص برنامه ريزي کنم.
 
"نمکي با اشاره به ادامه ي تحصيل خود در مقطع دکتري و رفتن به اتريش عنوان کرد: قرار نبود نمايش "تيغ استخوان" را قبول کنم چرا که به دنبال انجام کارهايم براي رفتن به اتريش هستم اما به دليل اينکه اين نمايش کار بسيار قوي است آن را قبول کردم.
 
گفتني است "جواد نمکي" فارغ التحصيل دوره يث کارشناسي تئاتر با گرايش بازيگري بوده و در نمايش هاي متعدد از جمله "مکبث 2001" نوشته ي جلال تهراني، نمايش "دور دست" به کار گرداني "فرشيد مصدق" بازي کرده و اکنون هم در نمايش "مخاطب خاص" به کارگرداني "علي شمس" که به زماني از زندگي "حميد سمندريان مي پردازد نيز بازي مي کند.
 
پيش از اين "جواد نمکي" در نشست خبري نمايش "مخاطب خاص" عنوان کرده بود که با توجه به نگاه ويژه ي نويسنده نقش راه قبول کرده است. اين موضوع نشان دهنده ي آن است که موضوع و نگاه نويسنده براي "جواد نمکي" بازيگر جوان تئاتر کشورمان اهميت ويژه اي دارد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار