مظفر در نشست خبري:

طرح مهرآفرين همچنان بلاتکليف است

معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي پنجمين گزارش نظارتي اين معاونت را تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حسين مظفر معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني امروز مجلس در نشست خبري پنجمين گزارش اين معاونت را قرائت كرد.  
 
وي افزود: اين گزارش شامل امور نظارتي مجلس نهم در سه ماهه اول از اجلاسيه دوم يعني از اول خرداد تا پايان مرداد 1392 همزمان با مقطع منتهي به پايان دولت دهم و آغاز دولت يازدهم است.  
 
معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:‌ نظارت بر ابلاغ و انتشار قوانين، نظارت بر اجراي قوانين و عملكرد مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي، تذكر نمايندگان به وزرا و رئيس‌جمهور، سوال نمايندگان از وزرا، تحقيق و تفحص،‌ راي اعتماد به وزرا، حضور وزرا و مسئولان اجرايي در صحن علني مجلس براي ارائه گزارش و تبادل و نظرات، تطبيق مصوبات دولت با قوانين، انتخاب نمايندگان ناظر در مجامع و شوراها، نظارت بر شوراها، مجامع و هيات‌ها، رسيدگي به شكايات مردم در كميسيون اصل نودم قانون اساسي، موارد ارجاعي از رياست و هيات رئيسه مجلس و موضوعات خاص نظارتي و نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي كشور از محورهاي پنجمين گزارش معاونت نظارت مجلس است.  
 
مظفر در ادامه تصريح كرد: از تاريخ يكم خرداد ماه تا 31 مردادماه سال جاري جمعا 10 قانون به رئيس‌جمهور ابلاغ شده كه رئيس‌‌جمهور دو فقره از قانون را در مهلت قانوني 5 روزه و 4 قانون را با تاخير به روزنامه رسمي ابلاغ كرده است و ابلاغ 4 قانون با توجه به گذشت مدت زيادي از اتمام مهلت رئيس‌جمهور توسط رئيس‌مجلس ابلاغ شده است.  
 
وي افزود: همچنين در اين مدت دولت موظف به تهيه 318 آئين‌نامه بوده كه 167 مورد آنها تاكنون تهيه نشده و همچنين از تعداد 83 آئين‌نامه مربوط قانون برنامه پنجم 42 مورد نيز تصويب نشده است.  
 
معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضوع سوال از وزرا و رئيس‌جمهور گفت:‌ در مدت سه ماهه مذكور در مجموع 50 سوال به هيات رئيسه تقديم شده كه از مجموع سوالات ارجاعي به كميسيون‌ها يك سوال با انصراف نماينده سوال كننده خاتمه يافته و يك سوال نيز ادغام گرديده است، 48 سوال در مرحله رسيدگي كميسيون است.  
 
مظفر اظهار داشت: در اين بين كميسيون كشاورزي با 9 سوال بيشترين و كميسيون قضايي كمترين سوالات را به خود اختصاص داده و همچنين وزير كشور با 10 سوال مخاطب بيشترين و وزراي دادگستري، بهداشت و اطلاعات مخاطب كمترين سوال بوده‌اند.  
 
نماينده تهران ادامه داد:‌از يك خردادماه تا 31 مردادماه نيز در مجموع 5 تقاضاي تحقيق و تفحص جديد به هيات رئيسه تقديم شده كه از اين تعداد 4 پرونده در حال بررسي و يك پرونده نيز در حال ابلاغ هيات رئيسه مجلس به كميسيون تخصصي است.  
 
معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح كرد: 907 فقره شكايت در كميسيون اصل 90 ثبت شده كه در حال پيگيري است.  
 
وي افزود: همچنين 12 مصوبه به معاونت نظارت از طريق رئيس و هيات رئيسه ارجاع شده كه مهمترين آن طرح استخدام مهرآفرين بوده كه همچنان بلاتكليف است و توصيه مي‌كنيم دولت جديد هر چه سريعتر آنرا تعيين تكليف كند.  
 
مظفر در ادامه تصريح كرد:‌ براي اولين بار در اين سلسله گزارشات، گزارش بازرسين و ناظرين مجلس نيز گنجانده شده است.  
 
معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:‌200 ناظر در 50 مجمع و شوراهاي ملي و 200 ناظر نيز در مجامع استاني حضور دارند كه 100 گزارش از ناظرين تهيه و به كميسيو‌ن‌هاي تخصصي ارجاع داده شده است.  
 
وي گفت: انتخابات 9 ناظر در مجامع ملي و 44 ناظر در مجامع استاني انجام شده است.  
 
مظفر افزود: معاونت نظارت مجلس شوراي اسلامي در نظر دارد هر سه ماه گزارش اين معاونت را اطلاع‌رساني كنند.  
 
معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي در ادامه و در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران كه آيا تخلفات صورت گرفته براساس اين گزارش قابل پيگيري است يا نه، بيان كرد: تخلفات به دادگاه ذيربط ارجاع شده و از طريق مجامع مربوطه نيز پيگيري مي‌شود. 

انتهاي پيام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار