با دریافت جایزه بهترین تصویر بصری و پخش تلویزیونی؛

«بچه‌ گربه» ایرانی در بلاروس چشم نواز شد

فیلم پویانمایی «بچه گربه» در ادامه‌ی موفقیت‌های بین‌المللی خود برنده جایزه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم «انیماکف» در کشور بلاروس در بخش بهترین تصاویر بصری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری كودکان و نوجوانان، این فیلم به کارگردانی شیوا صادق اسدی در بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «انیماکف» در شهر «موگلیف» بلاروس با نام "من یک جادوگر نیستم، من فقط دارم یاد می‌گیرم"  با 60 اثر از 14 کشور تولید کننده آثار کودکان به رقابت پرداخت.

هیات داوران این جشنواره جایزه خود را به این فیلم ایرانی به دلیل موضوع بکر و تکنیک و تصاویر ویژه‌ شایسته دریافت این جایزه شناخت.

در عین حال قرار است این فیلم در تلویزیون بلاروس نیز به نمایش گذاشته شود.

بچه ‌گربه چندی پیش با کسب موفقیتی بزرگ موفق شد به بخش مسابقه سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انسی (یکی از معتبرترین جشنواره‌های انیمیشن جهان) راه یابد و در عین حال در چهل و ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﻓﯿﻠﻢ ﺟﯿﻔﻮﻧﯽ اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ نیز به نمایش گذاشته شد.

کسب دو جایزه از هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران در بخش ایران و بین‌الملل و حضور در سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز از جمله موفقیت‌ها و حضور جشنواره‌ای این اثر - که با تکنیک نقاشی با شن ساخته شده است - به شمار می‌رود.

در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم «انیماکف» بلاروس فیلم‌های "کبوتر سفید کنار آینه" به کارگردانی "مریم خلیل‌زاده" و "آوازشب" به کارگردانی "معین صمدی" نیز حضور داشته‌اند.

امسال در این جشنواره 170 فیلم از 26 کشور جهان نمایش داده شدند.

این جشنواره با هدف ارتقای فیلم‌سازی در "بلاروس" و سراسر دنیا و حمایت از صنعت انیمیشن‌سازی و تبادل فرهنگ میان کشور "بلاروس" و سایر کشورهای شرکت کننده توسط وزارت فرهنگ "بلاروس"، کمیته اجرایی شهر موگلیف آبلاست و سازمان ایالتی موگلیف آبلاست حمایت و راه‌اندازی شد.

فیلم‌های کانون در دوره‌های پیشین این جشنواره نیز به موفقیت‌هایی دست یافته بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.