تبریز/

اعطای ۲۲ میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی هتل ها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت : هم اکنون در کل استان به 130 هتل نیازمندیم اما در حال حاضر تعداد هتل های استان تنها 50 مورد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در جمع فعالان گرشگری آذربایجان شرقی گفت : تابستان امسال تمامی هتل های استان به صورت صد در صدی پر بودند که همه این ها نشان از رشد گردشگری در استان دارد چرا که چندین سال قبل این استان دچار مشکلات ابتدایی در زمینه گردشگری بود.

وی با اشاره به اعطای 22 میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی هتل های استان گفت : هم اکنون در کل استان به 130 هتل نیاز داریم، همچنین توسعه راه های مواصلاتی نیز یکی دیگر از اصل های جذب گردشگر به شمار می رود.

محمدی ادامه داد : در استان 45 منطقه به عنوان منطقه خوش آب و هوا برای گردشگری انتخاب شده است که 19 مورد آن در دست سرمایه گذاران است و می توان آینده نوید بخشی را برای گردشگری متصور بود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ پذیرش گردشگر در بین مردم ایجاد شود ، گفت : هم اکنون چهار هزار و 500 میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری و 300 مصوبه برای کارگروه گردشگری تصویب شده که از این مقدار دو هزار میلیارد جذب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ادامه داد : پس از ثبت جهانی بازار تبریز 100 هزار نفر به گردشگران استان اضافه شده است و ثبت دو اثر جهانی در طی شش سال از جمله افتخارات گردشگری استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اکثر آثار میراث فرهنگی استان ترمیم شده و یا در حال مرمت هستند ، گفت : این اداره کل به صورت جدی تلاش های بالایی در خصوص مرمت اماکن باستانی و تاریخی انجام داده است ./س

 

برچسب ها: بازسازی ، بهسازی ، هتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.