تبریز/

رعایت بهداشت حیوان و جایگاه آن در تولید شیر و گوشت تاثیر بسیاری دارد

قائم مقام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:رعایت بهداشت حیوان و جایگاه آن نیز ر تولید شیر و گوشت تاثیر بسیاری دارد و اگر گاوهای اصیل و با تولید بالا هم از نظر بهداشتی کنترل و مراقبت نشوند، تولید شیر و گوشت آنها کاهش خواهد یافت.

رضا ثقلینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: گاو شیری برای تولید بیشتر و مطلوب به مواد مختلفی نیاز دارد تا بتواند آنها را به شیر و یا گوشت تبدیل کند.

وی با توصیه ای به گاوداران تشریح کرد: یک گاودار باید مواد مورد نیاز خود را بشناسد و بتواند مواد لازم را به موقع و به میزان مورد نیاز تهیه و در اختیار گاو قرار دهد.

 ثقلینی ادامه داد: کارشناسان نژاد گاو را یکی از دلایل عمده تولید شیر و گوشت می دانند.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: رعایت بهداشت حیوان و جایگاه آن نیز در تولید شیر و گوشت تاثیر بسیاری دارد و اگر گاوهای اصیل و با تولید بالا هم از نظر بهداشتی کنترل و مراقبت نشوند، تولید شیر و گوشت آنها کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: جایگاه نگهداری گاو باید از نظر نور و جریان هوای تازه مطلوب باشد و به طور مرتب و منظم سمپاشی شده تا از وجود میکروب ها و کنه ها پاک شود.

ثقلینی با عنوان نمودن مزایا مثبت بهره گیری از  گاوهای آمیخته تاکید کرد:  آمیخته گری یا دورگ گیری و به زبان ساده مخلوط نمودن دو نژاد اصیل و بومی و ایجاد یک نسل جدید راهکاری برای تولید شیر و گوشت بیشتر قلمداد می شود./س

 

 

برچسب ها: رعایت ، بهداشت ، حیوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.