کوثري در نطق ميا‌ن‌دستور؛

چرا قوه قضائیه به اصول قانون اساسی درباره "مهدی هاشمی" عمل نمی‌کند؟

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر گفت: از رئیس قوه قضائیه سوال می‌کنم که چرا به اصول 19 و 20 قانون اساسی درباره مهدی هاشمی عمل نمی‌کنید و از آیت الله هاشمی انتظار مي‌رود که خودشان مهدی هاشمی را به قوه قضائیه معرفی کند تا قوه قضائیه این موضوع را رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 14 مهر ماه اظهار داشت: از رئیس‌جمهور و تیم دیپلماسی کشورمان که در مجمع عمومی سازمان ملل و در بین کشورهای غیر متعهد سخنرانی کردند، تشکر می‌کنم اما لازم است دقت بیشتری شود تا استکبار جهانی خیال نکند که ما به آنها نیازمندیم و همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند از پیش آمدن کارهایی که به جا نبود، جلوگیری شود.
 
وی افزود: استکبار جهانی و به‌خصوص آمریکای جنایتکار در 25 سال قبل از انقلاب اسلامی جنایت‌هایی را علیه ملت ایران انجام دادند که کودتای 28 مرداد 1332 و  تاسیس ساواک و تعلیم شکنجه‌گران و تحمیل قانون کاپیتولاسیون و گرفتن حق توحش نمونه‌هایی از آنها است که بنده از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم که آنها اینچنین با ملت ایران عمل کردند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز حمایت از ضد انقلاب نیز در جهت ترور شخصیت‌ها، مخصوصا منافقین و همچنین حمله به طبس و کودتای نوژه که یکی پس از دیگری این توطئه‌ها توسط مردم هوشیار و رهبری‌های امام خنثی شد و آمریکا در اردیبهشت سال 59 با ایران قطع رابطه کرد.
 
کوثری اضافه کرد: استکبار جهانی کشورمان را در حالت محاصره اقتصادی قرار دادند و خیال می‌کردند که در کوتاه‌ترین زمان همه کارها روی زمین می‌ماند چرا که قبل از انقلاب 50 تا 80 هزار مستشار آمریکایی در کشورمان شاه ملعون و دولتش را اداره می‌کردند، ولی حضرت امام خميني (ره) این قطع رابطه را به فال نیک گرفت و دیدیم که آمریکا پس از قطع رابطه آمریکا پس از قطع رابطه، صدام و رژیم بعث را مورد حمایت قرار داد.   
 
وی افزود: ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس به رهبری امام خمینی (ره) آنچنان در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کردند و نگذاشتند استکبار جهانی و به خصوص آمریکا که هدفشان ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود، برسند، حتی نگذاشتند یک وجب از خاک سرزمین عزیزمان به دست دشمن بیفتد و در اختیار آنها باقی بماند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: آمریکا بدون هیچ منطقی پرونده هسته‌ای ایران را به شورای عالی امنیت سازمان ملل بردند و در این دو سال اخیر نیز ما را تحت فشار و تحریم قرار دادند که به لطف خداوند و با اقدامات دانشمندان جوان ایرانی که حتی آنها در آن زمان راضی نبودند که حتی ما 10 دستگاه سانتریفیوژ داشته باشیم در حال حاضر 18 هزار دستگاه سانتریفیوژ فعال در نطنز و فردو و تولید اورانیوم 3.5 تا 20 درصد اقدام می‌کنند.
 
کوثری تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب کشورهای مدعی قوانین بین‌المللی تمام سایت‌های هسته‌ای را که با ایران قرارداد داشتند، رها کرده و رفتند لذا در صورتی که دادگاه بین‌المللی باید به این مسائل رسیدگی می‌کرد، کشورهای استکباری قانون را به نفع خودشان می‌خواهند، تصمیم بر این شد که خودمان این تاسیسات را تکمیل کرده و به نتیجه برسانیم.
 
نماینده مردم تهران افزود: سوالی که مطرح می‌شود این است که استکبار جهانی خصوصا آمریکا چه تغییر رفتاری انجام داده که بعضی‌ها آنقدر ذوق‌زده شده‌اند در صورتی که آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی است که نمونه‌ ناتوانی‌اش ماندن در باتلاق عراق، افغانستان و تونس و مصر است.
 
کوثری تاکید کرد: برخی می‌گویند که تماس تلفنی آقای اوباما با آقای دکتر روحانی و نیز دیدار آقای ظریف با جان‌کری از "عنایات خداوند به ملت ایران" بوده است و "دیگر نباید به دوران گذشته برگردیم" و همین آقا پس از روی کار آمدن دولت دکتر روحانی اشتهایش تحریک شده و خود را پدرخوانده این دولت می‌داند و حرف‌هايی می‌زنند که نه با گذشته آنها تناسبی داشته و نه برای آنها آینده ایجاد می‌کند. بعضی از این حرف‌ها باعث می‌شود که ملت تصمیم شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیداها را تثبیت کنند که تصمیم بسیار درستی بوده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: بنده از رئیس قوه قضائیه سوال می‌کنم که چرا  به اصول 19 و 20 قانون اساسی درباره مهدی هاشمی عمل نمی‌کنید و از آیت‌الله هاشمی درخواست دارم که مانند سال 68 که بنده را به خاطر پادگان شهید همت کرج که مرکز آموزش لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) بود، به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کرد، انتظار مي‌رود که خودشان مهدی هاشمی را به قوه قضائیه معرفی کند تا قوه قضائیه این موضوع را رسیدگی کند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پایان خاطر‌نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند، گفت که تاسی به رسول خد(ص) او متابعت از امر خداوند خلاف مناسک حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند آمریکایی فعل رسول‌الله(ص) و امر خداوند را تخطئه می‌کنید؟
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار