کرمانشاه/

دبیرخانه کانون فرآوری رب گوجه فرنگی و نخود به زودی تاسیس می شود

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: هدف از فعالیت های پارک علم و فناوری استان، ایجاد اشتغال پایدار با بهره گیری از فناوری های نوین است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

بهروز بادکوگفت: به طور متوسط با 200 شرکت فعال در حوزه علم و فناوری استان از ابتدای تاسیس این پارک در سال 86 تاکنون، حدود یک هزار شغل ایجاد شده است.

وی افزود: در برخی از شرکت های ما 30 و در برخی دیگر از این شرکت ها سه نفر مشغول به کار هستند.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره ارتقای علم که از سوی معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری قرار است در روزهای 27 تا 30 مهر در تهران برگزار شود، اشاره کرد و گفت: سال گذشته پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در این جشنواره رتبه برتر را بدست آورد و شرکت هایی که در این جشنواره موفق به کسب رتبه شدند نیز از سوی معاونت یاد شده تسهیلاتی دریافت کردند.

وی ادامه داد: در جشنواره پارسال هشت طرح برتر استان کرمانشاه تسهیلاتی بین یک تا دو نیم میلیارد ریال دریافت کردند.

بادکو گفت: برای جشنواره امسال نیز 60 طرح از استان کرمانشاه ارسال می شود که 70 درصد از این طرح ها متعلق به پارک علم و فناوری و سایر طرح ها نیز به دانشگاههای دیگر استان تعلق دارد.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه از فعالیت هفت مرکز رشد و یک پارک علم و فناوری که تاکنون توانسته اند 262 شرکت دانش بنیان را تاسیس کنند، خبر داد و گفت: از این تعداد شرکت تاسیس شده تاکنون 53 شرکت با موفقیت از مجموعه خارج شده اند اما 23 شرکت خارج شده دیگر موفق نبوده اند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، کانون ، نخود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.