مدير عامل "بورس انرژي"/

مجوز عرضه "نفت خام" صادر شد

عرضه 5 هزار بشکه نفت خام در فاز اول در بورس انرژي صادر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امروز 14 مهر ماه،‌مراسم توديع و قدرداني شاپور محمدي و معارفه سيد علي حسيني با حضور رئيس سازمان بورس و مسئولين بورس برگزار شد.


در اين مراسم سيد علي حسيني مدير عامل بورس انرژي گفت: يکي از مهمترين ويژگي هاي بازار سرمايه کشورمان، اعتماد عمومي به بازار سرمايه است که اين اعتماد به بازار سالم و رسمي کشور به سطح سياست گذاري و تصميم گيري ها باز مي گردد.

وي ادامه داد: بازار سرمايه در چند سال گذشته در حوزه ي افزايش سرمايه شرکت ها و تشويق آنان کمک شاياني کرده است بطوريکه در چند سال گذشته،‌20 درصد به ارزش اسمي شرکت ها افزود شده است.

وي افزود: فراهم شدن زير ساخت هاي خوب براي رشد بازار و همچنين تعدد کارگزاران و پيشرفت هاي مناسب در زمينه ي آي تي از ويژگي هاي بازار سرمايه هستند.

مدير عامل بورس انرژي ادامه داد: بازار سرمايه توان جذب نقدينگي بالا را دارد بطوريکه در سال 85 حجم معاملات در بورس بين 500 – 400 ميليون تومان بود که امروز تنها معاملات خرد آن بالغ بر 200 ميليارد تومان در طي روز است که اين يک رشد و جهشي در بازار سرمايه است.

وي افزود: ما قادر به جذب عرضه هاي بزرگ در يک روز هستيم که اين خود پتانسيل خوب براي رشد اقتصادي کشور است.

حسيني ادامه داد: طي جلسه اي که با حضور زنگنه برگزار شد مجوز عرضه ميعان گازي و نفت خام صادر شد.

مدير عامل بورس انرژي تصريح کرد: در حوزه ي صنعت نفت و برق متخصصين ما توانمند هستند اما در حوزه ي تجارت اين صنعت خلاء دارد.

وي افزود: دو وزارت خانه ي نيرو و نفت بورس انرژي را بازوان خود بدانند زيرا وظيفه ي بورس انرژي بسترسازي و نهاد سازي است.

وي در خصوص قيمت گذاري ذخاير نفت و گاز گفت: کشور ما به لحاظ ميانگين ذخاير نفت و گاز رتبه ي اول را دارد و بايد براي حفاظت از منابع طبيعي نفت براي نسل هاي آينده در حوزه ي قيمت گذاري نفت دخيل باشيم.

وي ادامه داد: در صنعت نيروگاهي پيگير ورود نيروگاه ها به بورس انرژي هستيم تا با ورود بحث قيمت گذاري آن را حل کنيم.

وي خاطرنشان کرد: يکي از چالش هاي مديران بحث تامين مالي اس

ت که با ورود به ابزارهاي جديد در بورس مديران تامين مالي خود را ساماندهي کنند.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار