علي رويين تن تاكيد كرد

فيلم‌هاي ايراني هم تراز با فيلم‌هاي جهاني

فيلمهاي سينمايي ايراني با فيلم‌هاي سينمايي حرفه‌ايي سطح جهان همخواني دارد و شامل ملاک‌هاي يک فيلم جهاني مي‌شوند.

"علي رويين تن" کارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چه فيلم هاي سينمايي ايراني از لحاظ تکنولوژي و جلوه هاي ويژه کمي عقب تر از جهان حرکت مي کند اما هنرمندان ايراني پتانسيل هاي بسيار بالا و قابل تحسيني دارند که اين امر با ملاک هايي که در سطح جهان مطرح مي شود همخواني دارد.
 
وي ادامه داد: در کشور ها گاهي اين پتانسيل ها تحت تاثير جريانات و يا حزب هاي سياسي قرار مي گيرند که اين مساله شايد باعث کاهش انگيزه ها و در نهايت لطمه به سينماي ايران شود.
 
"علي رويين تن" اشاره کرد: قطعا کسي که تصور درست از فرهنگ و مليت خود نداشته باشد نمي تواند اثري جهاني براي معرفي فرهنگ غني ايراني به جهان داشته باشد ساخت چنين آثاري مستلزم داشتن نگاه و تصوري مناسب و مسلط به فرهنگ ايراني است که در نتيجه باعث انتقال بهتر اين موضوع به جهان شود.
 
وي همچنين بيان کرد: ممکن است که فيلم هاي ايراني که در سطح جهاني مطرح مي شوند در فرهنگ سازي جامعه ايران نيز تاثير بيشتري بگذارند اما گاهي از اينگونه آثار براي خودنمايي و اهداف تصنعي استفاده مي شود هنرمندي که به انتقال فرهنگ در سطح جهاني مي انديشد مسلما طوري توليد اثر خواهد کرد که تاثير و انعکاسي شگرف هم در داخل کشور و هم در سطح جهان داشته باشد.
 
اين کارگردان همچنين متذکرشد: فرهنگ سازي و ساخت آثاري از اين قبيل احتياج به ريشه سازي دارند همانطور که در تمامي زمينه ها و مسائل ريشه و پايه آن بسيار با اهميت است. از اين رو فرهنگ سازي در سينماي کودک و نوجوان اهميت بيشتري پيدا خواهد کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار