علي رويين تن:

اخلاق و ادب در اجراي برنامه ها فرهنگ تازه اي ايجاد مي كند

لحن ادب مجري برنامه ها، به عنوان يك الگو رسانه اي باعث ايجاد رفتار تازه اي در مخاطب مي شود.

علي رويين تن كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه هاي تلويزيوني مي توانند هم كليشه اخلاقي بد و هم خوب را دارا باشند و ما ضعف هايي در شخصيت هاي تلويزيون داريم كه متاسفانه متوجه آن نيستيم.

وي افزود: صدا و سيما نشان دهنده ي تصوير فرهنگ جامعه ما است و نمي توان تاثير  آن را بر روي كودكان و نوجوانان انكار كرد و اين درحالي است كه ما مشاهده مي كنيم گاهي اوقات بعضي از آثار انيميشن و مجري هاي قديمي را در تلويزيون نشان مي دهند اما تاثير آن كم است.

اين كارگردان در خصوص اعتماد مخاطب به رسانه افزود: زماني اعتماد مخاطب افزايش مي يابد كه حقيقت و عينيت در رسانه صادقانه و عاري از زشتي پخش شود.

وي با بيان اينكه شخصيت ها با كاراكتر مردم فاصله دارند، خاطرنشان كرد: اخلاق و ادب مجري حتي نشستن آن مي تواند فرهنگ تازه اي را ايجاد كند.

علي رويين تن گفت: بهتر است در انتخاب مجري ها و كارشناسان برنامه ها دقت لازم را به خرج دهيم، زيرا عده اي فقط ياد گرفتند كه مردم را نصيحت كنند در حالي كه هر روز صبح برنامه هاي صبح گاهي با پخش و نشان دادن ورزش، نصيحت كارشناسان، تكرار سريال ها، و نصيحت هنرپيشه ها شروع مي شود و اين روند تا شب ادامه دارد و اين امر اعتماد مخاطب را كاهش مي دهد.

اين كارگردان همچنين با تاكيد بر اين كه نقش تبليغات تاثير زيادي بر اخلاق جامعه داردف گفت: تجمل گرايي و مصرف گرايي به شدت پخش مي شود و همچنين گفتني است كه در تلويزيون بعضي از موارد مثل چيدمان دكور خانه مصنوعي هستند.

وي در پايان افزود: ما بايد فرهنگ و سنن ايراني را در رسانه رواج دهيم اما در اكثر مجموعه ها مشاهده مي كنيم پوشش شبيه به هم هستند./ي2
برچسب ها: رویین تن ، تلوزیون ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار