فضائلي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

ضرورت هم‌ترازي امتيازهاي ايران و 1+5/ نتيجه بخشي گفتگوها به سرعت مذاكرات بستگي دارد

اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به توقعاتي كه از تيم مذاكراتي كشورمان مي‌رود، گفت: از ديپلمات‌هاي ايراني انتظار داريم، پيش از امتيازدهي به طرف مقابل، از نحوه امتيازدهي آنان مطمئن شده تا هم‌ترازي و هم‌سنگي اين امتيازها رعايت شود.

"مهدي فضائلي" كارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاكرات پيش روي كشورمان با گروه 5+1، پيرامون مسائل هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: مهمترين نكته‌اي كه به طور قطع ديپلمات‌هاي ما به آن اهميت مي‌دهند، توجه به تجربيات گذشته است، چراكه نوع برخورد آمريكا و كشورهاي اروپايي را با موضوع هسته‌اي ايران تا حدود زيادي روشن و مشخص مي‌كند.

وي با اشاره به توقعاتي كه از تيم مذاكراتي كشورمان مي‌رود، ادامه داد: از ديپلمات‌هاي ايراني انتظار داريم، پيش از امتيازدهي به طرف مقابل، از نحوه امتيازدهي آنان مطمئن شده تا هم‌ترازي و هم‌سنگي اين امتيازها رعايت شود.
 
فضائلي افزود: از اولويت‌هايي كه انتظار مي‌رود، تيم مذاكره كننده ايران به صورت صريح و شفاف به طرف مقابل گوشزد كند، دفاع قطعي از حقوق مسلم هسته‌اي كشورمان است.

اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه منتظر اقدام عملي از طرف مقابل هستيم، تصريح كرد: نتيجه بخشي گفتگوها به سرعت مذاكرات بستگي دارد، چراكه احساس مي‌شود برخي كشورها مانند آمريكا و متحدين اروپايي‌ آن، تمايلي به حل سريع موضوع هسته‌اي ايران ندارند.

وي با اشاره به اهميت سرعت مذاكرات، افزود: مذاكرات بايد فشرده، با سرعتي مناسب و ساز و كاري از پيش تعيين شده دنبال شود تا نتايج مشخصي براي طرفين داشته باشد.   
 
اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه هيچ نشانه‌اي از عقب نشيني آمريكا به چشم نمي‌خورد، خاطر نشان كرد: با توجه به تغيير لحن آمريكا بلافاصله از سوي آن‌ها اظهارنظرهايي نيز صورت گرفت كه آن مختصر بهبود را از بين برده و به نقطه صفر بازگشته است.  

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار