دبیر کنگره بین المللی بیماری های ریه و سل ؛

30 درصد مبتلایان به سل شناسایی نمی شوند

طبق آمار 70 درصد مبتلایان به سل در کشور شناسایی و مابقی به دلیل عدم مراجعه و تشخیص پزشکان شناسایی نمی شوند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر مسجدی دبیر کنگره بین المللی بیماری های ریه و سل در روز 20 مهر در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره از کنگره های مهم دنیا در زمینه بیماری های ریوی محسوب می شوند و نوید یک همکاری ملی در سطح کشور است تا بتوانیم تبادل اطلاعات پل های ارتباطی ایمان را مستحکم کنیم .

وی با بیان اینکه علاوه بر ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری های ریه مراقبت های ویژه و بیماری سل و روش های درمانی سل به خصوص سل مقاوم به درمان در این کنگره ارائه خواهد شد افزود:  افزایش مصرف قلیان در جامعه خود زنگ خطری برای شیوع و انتقال بیماری های سل شده است و می توانیم با فرهنگ سازی ميتوانيم ميزان انتقال سل را کاهش دهیم.

مسجدی ادامه شیوع سل در کشور ما 20 نفر در صد هزار نفر است و کشور ما نزدیک به 70 درصد از این مبتلایان را ثبت و کشف می کند و از 30 درصد مبتلایان به سل به دلیل عدم مراجعه  شناسایی نمی شوند که بیشتر در استان های سیستان و بلوچستان زابل گلستان خراسان و هرمزگان وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مبتلایان به سل ثبت شده را 12 هزار نفر است و براساس آخرین آمار سه هزار نفر از مبتلایان به سل شناسایی شده اند  و درمان آن در کشور رایگان است./ع2
برچسب ها: سل ، پزشک ، بیماری ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار