الشرق الاوسط به نقل از ديپلمات‌هاي غربي:

سه موضوعي که دولتهاي غربي در مذاکرات هسته‌اي ايران در ژنو بر آنها تأکيد خواهند داشت

روزنامه الشرق الاوسط نوشت برخي ديپلماتها هشدار دادند قبل از آغاز مذاکرات هسته اي بين ايران و گروه 1+5 نبايد سقف انتظارات را بالا برد و بايد بر سه موضوع تأکيد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه در پايگاه اينترنتي خود در گزارشي به قلم "بثينه عبدالرحمن" نوشت: سه شنبه صبح در شهر ژنو مذاکرات جديد بين ايران و گروه پنچ به علاوه يک آغاز مي شود.

اين بار دبير شوراي عالي امنيت ملي رياست هيات ايراني را بر عهده ندارد بلکه وزير امور خارجه رئيس اين هيات خواهد بود. 

در حالي که تحليلگران پيش بيني مي کنند مذاکرات روزهاي سه شنبه و چهار شنبه آينده به سبب نزديک شدن ايران و آمريکا به يکديگر از طريق مکالمه تلفني بين باراک اوباما و حسن روحاني، روساي جمهور آمريکا و ايران،  حتي اگر اين مکالمه صوري بوده باشد ، گفتگوهاي متفاوتي خواهد بود اما جان کري وزير امور خارجه امريکا در اظهارات اخيرش تاکيد کرد ايران هنوز سوالات فراواني پيش رو دارد که بايد پاسخ دهد.

از سوي ديگر منابع ديپلماتيک در گفتگو با الشرق الاوسط گفتند بايد محتاط بود و نبايد  تا زماني که تهران آشکارا اعلام نکرده است غني سازي را متوقف مي کند، سقف انتظارات را بالا برد.

در اين گزارش آمده است: دولتهاي غربي بر سه چيز اصرار دارند . توقف غني سازي، تعطيلي نيروگاه فردو و اورانيومي که غني شده است به خارج ايران منتقل  شود.
برچسب ها: غرب ، موضوع ، ایران ، هسته ای ، نشست ، ژنو ، دیدار ، geneva ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار