حبیبی:

شعار "مرگ بر آمريكا" ريشه در تولي و تبري دارد/ به آمريكايي‌ها بي اعتماد هستيم

دبيركل حزب موتلفه اسلامي با تاكيد بر شعار راهبري "مرگ بر آمريكا، گفت: شعار مرگ بر آمريكا ريشه در تولي و تبري و آموزه‌هاي سياسي اسلام دارد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدنبی حبیبی" در جمع دبیران حزب متبوعش، با اشاره به راهبرد شعار "مرگ بر آمریکا"، اظهار داشت: هيچ نشانه‌اي از قول، فعل و تقرير امام (ره) وجود ندارد كه ايشان از شعار "مرگ بر آمريكا"، كوتاه آمده باشند، مواضع ضد آمريكايي امام(ره) در اواخر عمر پربركتشان بسيار پررنگ‌تر از ايام ديگر بود، امام(ره) آمريكا را دشمن شماره يك ملت ايران مي‌دانست و در مبارزه با آمريكا لحظه‌اي درنگ نمي‌كردند.
 
حبیبی افزود: مردم در مساجد، شعار مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر شوروي و منافقين و صدام را در تعقيبات نماز خود، سر مي‌دهند و شاهدیم که بخشي از اين شعار، تحقق يافته، امروز از شوروي و صدام خبري نيست، منافقين روزهاي آخر حيات ننگين خود را مي‌گذرانند. آمريكا و رژيم صهيونيستي هم در سراشيبي سقوط و فروپاشي هستند، لذا شعار مرگ بر آمريكا يك رمز براي تداوم مبارزه با استبداد جهاني و مقاومت پايان‌ناپذير ملت ايران است.
 
وي ادامه داد: شعار مرگ بر آمريكا شعار عليه يك فرد يا افرادي در هيئت حاكمه آمريكا نيست، شعار عليه يك نظام استعماری، استبدادي و استكباري است كه به نقض حقوق بشر در جهان و نيز حقوق ملت ايران طي 50 سال اخير منجر شده است.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اينكه برخی ادعا می‌کنند تغييري در مواضع استكباري آمريكا بوجود آمده است، اظهار داشت: ما باور نداريم آمريكا در خوي استكباري و استعماري خود تجديد نظر كرده است، ما به آمريكايي‌ها بي اعتماد هستيم، چراکه عهدشكن هستند، آن‌ها به عهد خود در قرارداد الجزاير پايبند نماندند و هيچ بندي از بندهاي آن را اجرا نكردند، ما دولت‌مردان آمريكا را در بيانات خود با صداقت نمي‌يابيم، لذا تا گام‌هاي عملي و اعتماد آور براي اين تغيير و تجديد نظر نبينيم، نمي‌توانيم آن را باور كنيم.
 
 وي با اشاره به مذاكرات ژنو، بیان داشت: اين هفته مذاكرات ژنو در حال و هواي گفتگوهاي رئيس جمهور در نيويورك و نطق اوباما در مجمع عمومي سازمان ملل برگزار می‌شود، اوباما در سازمان ملل گفت حقوق هسته‌اي ايران را به رسميت مي‌شناسد و فتواي رهبري معظم ايران را مبني بر تحريم توليد و اشاعه سلاح‌هاي كشتار جمعي را به عنوان مبناي توافق مي‌پذيرد، اینک اين گوي و اين ميدان، آن‌ها بايد در ژنو اين موضع را عملياتي كنند و حداقل بخشي از تحريم‌ها را به عنوان نشان دادن تغيير و حسن نيت خود نشان دهند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: موضوع غني‌سازي هيچ وقت نمي‌تواند موضوع مذاكرات باشد چرا كه ما اكنون در شرايطي هستيم كه از اين مرحله عبور كرديم و تضمين‌هاي لازم براي شفاف سازي داده‌ايم، حالا نوبت 1+5 است كه عملاً نشان دهد دست از ستيز و دشمني با ملت ايران برمي‌دارد.
 
 وي با اشاره به اختلافات حزب دموكرات و حزب جمهوري خواه در خصوص تصويب بودجه دولت فدرال، تصریح کرد: آمريكا اكنون در بحران سياسي و اقتصادي غوطه‌ور است، انسداد سياسي 12 روز اخير نشان مي‌دهد آن‌ها علاوه بر بحران اقتصادي دچار بحران سياسي هم هستند.
 
حبیبی افزود: اين وضعيت به معناي ورشكستگي و از علائم فروپاشي است، بنابراین دولت مردان ايران كه در پاي ميز مذاكره مي‌نشينند بايد بدانند آن طرف ميز با چه كسي مذاكره مي‌كنند، تن دادن آنها به تداوم مذاكرات و عقب‌نشيني لفظي از مواضع نشان مي‌‌دهد كه حربه گزينه نظامي آنها زنگ زده است و ادامه تحريم ها به دليل منافات آن با حقوق بين‌الملل با مشكل روبرو شده است.
 
وي با اشاره به عقب‌نشيني آمريكا در حمله به سوريه، خاطر نشان کرد: آمريكا و رژيم صهيونيستي در جمع‌بندي خود به اين نتيجه رسيدند که حمله به سوريه، شكست چهارم آن‌ها را پس از جنگ 33 روزه، 22 روزه  و 8 روزه رقم خواهد زد.
 
حبیبی توفيق دولت و مردم سوريه در غلبه بر تروريستها پس از دو سال را نشانه ريشه‌دار بودن مقاومت در اين كشور دانست و بیان داشت: بررسي‌هاي اطلاعات آمريكا نشان مي‌دهد كه اسد همچنان مورد اعتماد ملت سوريه است. تروريست‌ها شهر به شهر و روستا به روستا در حال عقب‌نشيني هستند و استراتژي صدور تروريسم به سوريه جواب نداده است.
 
وی كاربرد سلاح شيميايي از سوي تروريست‌ها را ننگ‌آور توصيف كرد و ادامه داد: اكنون همه مي‌دانند كه تروريست‌ها در تبهكاري‌هاي نظامي خود از سلاح شيميايي استفاده كرده‌اند و اسناد و مدارك اين جنايت را روس‌ها و سوري‌ها به بازرسان سازمان ملل داده‌اند، جا دارد كه سازمان ملل با صراحت اين حقيقت را اعتراف و تروريست‌ها را محكوم و به كيفر جناياتشان برساند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به تحولات مصر، تاکید کرد: مردم مصر پيشتاز بيداري اسلامي هستند و اجازه نخواهند داد نظاميان در قدرت بمانند، انقلاب مردم مصر تازه دارد نشاط خود را از سر مي‌گيرد، مبارزه در مصر براي بازگشت قدرت به دست مردم ادامه دارد و محاكمه مرسي به طور قطع موجب اعتراض بيشتر مردم عليه دولت نظامي مصر خواهد شد.

حبیبی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتصاب‌هاي وسيع در وزارتخانه‌ها، اظهار داشت: جاي اعتدال را در چينش نيروها و در سياست داخلي دولت تدبير و اميد خالي مي‌بينم. آنچه ديده مي‌شود خروج از اعتدال و گرايش به افراط است كه اميدواريم شاهد تغيير رويه توسط رئيس محترم دولت باشيم.
 
وي ادامه داد: برخي افراطيون كه در فتنه سال 88 نقش مهمي داشته با پوشيدن لباس اعتدال مشغول بازگشت به پست‌هاي اجرايي هستند، اين رويكرد شعار رئيس‌جمهور مبني بر اعتدال و ايجاد اميد را زير سئوال مي‌برد، دکتر روحاني بايد پاسخي براي اين رويكرد داشته باشد، اين وضعيت با شتابي پيش مي‌رود كه در اذهان مردم اين تصور را پيش آورده كه گويي رئيس جمهور فردی غير از ايشان است.
 
حبيبي در پايان با بزرگداشت عيد سعيد قربان و دهه ولايت و امامت، خاطرنشان کرد: حزب موتلفه اسلامي افتخار دارد در دهه ولايت و امامت به ديدار خانواده‌هاي محترم شهدا  همت گمارد كه امسال نيز اين وظيفه را انجام خواهيم داد، اين خانواده‌ها و شهدای ارجمند آنان به نحوي با تشكيلات حزب موتلفه اسلامي ارتباط داشته‌اند كه حفظ اين ارتباط به عنوان وظيفه قطعي تشكيلات تلقي مي‌شود.

انتهای پیام/
 
    
برچسب ها: حزب ، موتلفه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار