در برادوی؛

درآمد نمایش ”شیرشاه” از مرز یک میلیارد دلار گذشت

به زودی با فراتر رفتن درآمد ناخالص نمایش"شیرشاه" از مرز یک میلیارد دلار، این پنجمین نمایش باسابقه برادوی، در گیشه اول می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، نمایش موزیکال "شیرشاه" تا آخر ماه جاری میلادی (19 آبان ماه)، به عنوان نخستین نمایش برادوی، که توانسته درآمد ناخالص خود را از مرز یک میلیارد دلار بگذراند، تاریخ ساز خواهد شد. تامس شوماخر، رئیس و تهیه کننده شرکت "دیسنی تئاتریکال پروداکشن"، این دستاورد مهم را نتیجه دید هنری جولی تایمور، کارگردان "شیرشاه" دانست و وی را نیروی خلاق و راهبر این اثر نمایشی و الهام بخش نقش آفرینان، موسیقی دانان و دیگر دست اندرکاران بی نظیر این نمایش موزیکال در طول 17 سال گذشته خواند.

این نمایش موزیکال، چندی پیش نیز با گذشتن از مرز 952 میلیون دلار توانسته بود فیلم انیمیشن "شیرشاه" را پشت سر بگذارد. گفتنی است، اگرچه این اثر نمایشی از نظر سابقه اجرا، در رتبه پنجم برادوی قرار دارد، اما در آوریل 2012 (فروردین و اردیبهشت ماه) توانسته بود از حیث میزان فروش، از باسابقه ترین نمایش برادوی یعنی "شبح اوپرا" پیشی بگیرد. در تمام اجراهای "شیرشاه"، یعنی در بیش از 6600 اجرای آن، تنها در حدود ده اجرا، میزان صندلی های فروخته شده تالار نمایش از 80 درصد کمتر بوده است.

این اقتباس نمایشی از انیمیشن "شیرشاه"، محصول 1994 والت دیسنی، داستان سیمبا، شاهزاده ای جوان و وارث سلطنت را روایت می کند. موسیقی این نمایش موزیکال را التون جان تنظیم کرده و ترانه سرایی آن را تیم رایس بر عهده داشته است. "شیرشاه" نخستین بار در 13 نوامبر 1997 در تئاتر "نیو آمستردام" در برادوی به صحنه رفت. این نمایش در 2006 به تئاتر "مینسک آف" منتقل شد و همچنان در این تالار اجرا می شود./ص

انتهاي پيام
برچسب ها: نمایش ، شیرشاه ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار