تاثير هوش هيجاني در روابط اجتماعي

يك استاد روانشناس گفت: هوش هيجاني يك تفاوت عمده بيان شخصيت هاي مخلتف است و شيوه برخورد فرد با مسائل زندگي را نشان ميدهد.

معصومه حاتمي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: افرادي كه هوش عاطفي و هيجاني بالايي دارند شاداب تر هستند و ارتباط بهتري با اطرافيان دارند وقدرت سازش بيشتري با مشكلات عاطفي دارند و به نوعي در بعضي مسائل سنگدل هستند. اين دسته از افراد در روابط اجتماعي خود بسيار موفق اند و مي‌توانند به راحتي آن را حفظ كرده و تحكيم بخشند و در روابط خود بسيار راحت و فاقد اضطراب هستند.

اين استاد روانشناس در ادامه افزود: كسانيكه هوش هيجاني پايين تري دارند در روابط خود خشك و سرد ارزيابي مي شوند و به نوعي خجالتي هستند با ضريب وش علمي آنها بسيار بالاست ولي اين افراد اغلب در مراحل اوليه كارشان با شكست روبرو مي شوند.

وي در پايان با اشاره به اينكه هوش هيجاني كاربرد زيادي براي رضايت بخش كردن افراد دارد تصريح كرد: اگر چه افرادي كه ضريب هوشي آنها پايين است ضريب هوش علمي بالايي دارند اما به دليل ناتواني در برقراري روابط اجتماعي در معرض خطر و آسيب بيشتري قرار دارند پس بايد به دنبال تقويت هوش هيجاني و روابط اجتماعي خود باشيم تا آسيب پذيري شخصيتي خود را كاهش دهيم./ف
برچسب ها: تاثیر ، هوش ، هیجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
لطفا بیشتر این بحث رو باز کنید جالب بود ممنونم
آخرین اخبار