پيشرفت فكري در گرو ارتباط با خدا

يك روانشناس از عدم پيشرفت فكري فرزندان در محيط خانواده به دليل تحميل تفكر پدر و مادر به فرزندانشان سخن گفت.

شفيق پور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به موانع رشد فكري در هر فرد گفت: وجود اضطراب و استرس، اعتماد به نفس پايين در انجام كارها، تحميل فكر پدرو مادر به فرزند در محيط خانواده، وجود بايدها و نبايدها در زندگي و ايجاد فرهنگ غلط غربي در جامعه ودر افكار جوانان از عواملي هستند كه هر كدام به نحو خاصي از پيشرفت فكري در افراد جلوگيري مي كنند.
وي با اشاره به عواقب اين مسئله بر افراد افزود: مم ترين مشكل كه براي اين افراد رخ ميدهد در گام نخست تغيير مسير زندگيشان بوده كه در گام هاي بعدي، عقب ماندگي در اجتماع، اختلال در رشد كاري، عدم ارتباط موفق با دوستان و آشنايان، انواع بيماريهاي روحي و رواني مي باشد.
شفيق پور ادامه داد: ايجاد ارتباط با خداوند و يادگيري مهارت هاي حل مسئله و تفكر مقاد نقض گرا و خواندن كتاب هاي گوناگون عواملي هستند كه در پيشرفت فكري افراد تاثيرگذار بوده و موانع فكري را از بين مي برد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: هر فرد با كنكاش در رفتارهاي روزمره خود و در مراحل بعدي با مراجعه به روانشناس و كارشناس خواندن كتاب هاي مربوطه مي تواند بسياري از اين موانع فكري را در خود برطرف كرده و به پيشرفت فكري در زندگي خود برسد./ف
برچسب ها: پیشرفت ، ارتباط ، خدا ، فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار