پشت هر کودک چاق، مادري چاق قرار دارد

پزشکان به تازگي دريافته اند که علت چاقي در بيشتر کودکان به جز دلايل بيماري و يا هورموني به دليل نوع تغذيه آنها توسط والدينشان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛مادران چاق به ويژه بايد علاوه بر داشتن يک رژيم غذايي خاص براي خود، بعد از به دنيا آمدن فرزندان خود بايد يک رژيم غذايي مناسب که شامل تمامي مواد غذايي مورد نياز جهت رشد و سلامت کودک و خانواده است را تنظيم نمايند.

گفتني است: فرزنداني که دچار اضافه وزن به ويژه در سنين خردسالي هستند مي بايست به صورت جدي و هر چه سريعتر توسط پزشک متخصص غدد مورد بررسي و معاينه قرار بگيرند تا علت اين اضافه وزن غيرعادي در آنها مشخص شود.

بررسي ها نشان مي دهند: بيماري هاي مربوط به غدد درون ريز، مشکلات هورموني ناشي از آن و سابقه ژنتيکي کودک مي تواند باعث چاقي غيرعادي شود، اما در عين حال رژيم غذايي نامناسب شامل انواع فست فودها: غذاهاي چرب و شيرين، نوشابه هاي گازدار و بي تحرکي نيز مي تواند باعث چاقي شود.

پزشکان توصيه مي کنند: تا براي سلامت خانواده همه اعضا از رژيم غذايي سالم پيروي کنند و به اين ترتيب انگيزه بخش همديگر در ارتقا سلامت خانواده باشند. /ع2

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار