مشهد/برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی:

رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ رضوی نقش پررنگ‌تری داشته باشند

برگزیده ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: رسانه‌ها باید در زمینه اطلاع رسانی این جشنواره‌ها و همچنین فرهنگ رضوی نقش بیشتری را برعهده بگیرند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حمزه‌علی شیخ‌تبار   در جمع خبرنگاران با اشاره به جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی اظهار کرد: خوشبختانه این جشنواره با رویکردی کاملاً علمی و فارغ از نام و عنوان نویسنده، دست به گزینش آثار زده است.

وی که حائز رتبه سوم ششمین جشنواره در محور «زیارت» شده است، افزود: نویسندگان جوان و تازه‌کار ما نیازمند این حمایت‌ها و توجهات هستند، حقیقتاً در این میان، استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که به علت حمایت نشدن مسئولان و همین‌طور سختی‌های کار نویسندگی، از علاقه و استعدادشان فاصله می‌گیرند.

شیخ‌تبار اظهار کرد: جشنواره‌هایی مانند جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی نباید تنها به معرفی آثار برگزیده و تقدیر از آنها اکتفا کند، به عقیده من می‌توان از این فرصت و ظرفیت ایجادشده، بیشتر بهره برد، از حضور استادان استفاده کرد، کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد، اجازه برخورداری از امکانات خاص کتابخانه آستان قدس رضوی را به این نویسندگان اعطا کرد و حتی کارهای فاخر و ارزشمند را به همین نویسندگان با استعداد و جوان سفارش داد.

نویسنده مجموعه «داستان‌واره زیارت ما» گفت: بنده در این کتاب که ویژه کودکان و نوجوانان است، با دستمایه قرار دادن داستان خانواده‌ای که به زیارت می‌روند، سعی کردم از طریق داستانک‌هایی دنباله‌دار، راجع به وجود پربرکت حضرت رضا(ع)، آداب زیارت و برخی مسائل شرعی، به کودکان و نوجوانان، ارائه طریق کرده و آموزش دهم.

وی ضمن اشاره به تبلیغات محدود رسانه‌ای در رابطه با معرفی جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: به نظر من، رسانه‌ها باید متوجه باشند که اطلاع‌رسانی درباره چنین جشنواره‌هایی که با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و شیعی برگزار می‌شود، بر عهده آنها است.

شیخ تبار بیان کرد: بدون شک، پربارتر شدن جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده‌تر است، وقتی تبلیغات گسترده صورت بگیرد، بدون شک، نویسندگان بیشتری آثار خود را ارسال می‌کنند و این به بالا رفتن سطح علمی جشنواره، کمک خواهد کرد.

وی درباره اشاعه فرهنگ رضوی در جهان و بین‌المللی کردن این جشنواره گفت: مذهب شیعه، مذهبی متعلق به یک کشور یا دو کشور نیست، فرهنگ شیعی و سیره اهل بیت (ع)، در سراسر جهان علاقه‌مندان فراوانی دارد، شخصیت حضرت رضا(ع) هم به گونه‌ای است که نمی‌توان ایشان را محدود به شیعیان دانست.

برگزیده ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی خاطرنشان کرد: از این رو، بدیهی است که باید حضرت رضا(ع) و فرهنگ و سیره ایشان را به جهان معرفی کنیم، اما نمی‌شود از همان آغاز، سنگ بزرگ برداشت، تا زمانی که این جشنواره یا حرکت‌های مشابه آن در داخل کشور جانیفتاده و جای خود را باز نکرده‌اند، نباید به سرعت به فکر بین‌المللی کردن آن‌ها باشیم./س

 


برچسب ها: برگزیده ، ششمین ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.