جشنواره مردمی نذر کتاب در فسا در حال برگزاری است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا گفت: با همکاری شهرداری و شورای شهر فسا و کتابخانه های عمومی شهرستان، «نذر کتاب» با شعار«به کتاب هایت بال بده...» با هدف فرهنگ سازی برای اهدای کتاب و مشارکت مردم در تامین منابع کتابخانه های عمومی به مدت 2 ماه در فسا برگزار می شود.

فیروزی افزود: در این طرح مردم می‌توانند کتاب‌هایی خوانده شده و بلااستفاده را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا هدیه نمایند تا مخاطبان بیشتری از آن بهرمند شوند.

وی تصریح کرد : فرهنگ سازی برای «نذر کتاب» یکی از روش های ترویج فرهنگ کتابخوانی است و اهدا کنندگان کتاب نیز جایگاه ممتازی در ترویج مطالعه دارند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا، اظهار امیدواری کرد: با شروع جشنواره «نذر کتاب» و اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی، ارتباط مستمر اهدا کنندگان با کتابخانه های عمومی شکل می گیرد.

به گفته وی عضویت رایگان اهداکنندگان کتاب در کتابخانه ، معرفی در رسانه ها و مطبوعات، شرکت در قرعه کشی و اهداء جوایز بخشی از خدمات این اداره به اهداکنندگان کتاب است.

فیروزی از شهروندان و سازمان هایی که دارای کتاب ها و کتابخانه های بلااستفاده و خوانده شده  هستند دعوت کرد با شرکت در جشنواره «نذر کتاب» و اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی، امکان استفاده گروه های مختلف مردم از کتاب را فراهم سازند و به ترویج فرهنگ مطالعه کمک نمایند.

وی خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات، کتاب‌های کودک و خانواده، علمی و دانشگاهی، کمک درسی و رمان و داستان مورد توجه بیشتری از سوی اعضاء کتابخانه ها قرار گرفته‌اند، بنابراین از مردم درخواست می‌شود برای شرکت در طرح نذر کتاب این موارد را مدنظر داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: جشنواره ، کتاب ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.