در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با امام جمعه کرج مطرح شد:

امکان کارآفرینی و مشاوره های شغلی از سوی جهاد دانشگاهی

با توجه به این که مراجعین زیادی به دفتر امام جمعه برای اشتغال مراجعه می کنند بنابراین جهاد دانشگاهی در این راستا می تواند بسترهای مورد نیاز را برای راهنمایی و مشاوره شغلی آنها ایجاد نماید.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز در دیدار با مسئولان جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: مهاجرپذیری کرج و وجود قومیت های مختلف در استان البرز بر خلاف آنچه ممکن است مثبت ارزیابی نشود، فرصت مناسبی است که می توان از این مزیت برای پیشرفت استان استفاده کرد.

وی افزود: برای پیشرفت و توسعه استان البرز ضرورت دارد دستگاه ها از حرکت های جزیره ای پرهیز کنند و با ایجاد ارتباط مستمر و انسجام در فعالیت ها، سبب ساز ساماندهی و شکوفایی استان شوند.

حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی حسینی همدانی در ادامه با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی استان در حوزه مشاوره های کارآفرینی و کسب و کار تصریح کرد: با توجه به این که مراجعین زیادی به دفتر امام جمعه برای اشتغال مراجعه می کنند که جهاد دانشگاهی در این راستا می تواند بسترهای مورد نیاز را برای راهنمایی و مشاوره شغلی آنها ایجاد نماید. 

وی ضمن استقبال از برنامه های جهاد دانشگاهی به ویژه فعالیت های بانک خون بند ناف در استان البرز، خطاب به مسئولان این واحد استانی گفت: فعالیتهای خود را به اطلاع مردم برسانید و با تبلیغات مناسب از جمله استفاده از فضای مصلای کرج در نمازهای جمعه برای اطلاع رسانی این فعالیتها، زمینه را برای گسترش خدمات فراهم سازید.

امام جمعه کرج در پایان بر استقرار جهاد دانشگاهی استان در فضایی مناسب تأکید کرد و افزود: باید تلاش کرد با هماهنگی های مورد نیاز، جهاد دانشگاهی به مکانی ملکی و مناسب انتقال یابد. 
در ابتدای این دیدار، دکتر علی اکبر هاشمی راد رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، ضمن ارائه عملکرد جهاد دانشگاهی استان، بر استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در استان تأکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی استان البرز در چهار حوزه‌ی فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال فعالیت دارد که در حوزه‌ی پژوهشی با پنج گروه تخصصی در حال فعالیت است. 

وی افزود: در حوزه علوم پزشکی، اولین مرکز نگهداری سلول‌های بنیادی خون بند ناف راه اندازی شده است و به زودی مرکز غربالگری سرطان سینه نیز در استان البرز تأسیس می شود.
هاشمی راد درباره دیگر فعالیت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در حوزه پزشکی گفت: تمهیدات لازم برای راه اندازی مرکز طب سنتی مکمل در استان فراهم شده است و اولین جهاد دانشگاهی در کشور هستیم که این مرکز را راه اندازی می کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز با اشاره به حوزه فرهنگی این واحد، طراحی و اجرای برنامه های قرآنی، گردشگری، جشنواره ها و همایش های فرهنگی هنری، فعالیت های اطلاع رسانی در قالب دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا را از جمله این فعالیت ها برشمرد و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد متناسب با نیازهای فرهنگی استان، برنامه های متنوعی را با همکاری دستگاه های استانی به اجرا در آورد.

هاشمی راد فعالیت‌های آموزشی این واحد را در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت توصیف کرد و افزود: در بخش آموزش های بلند مدت، دو مرکز علمی کاربردی کرج و صفادشت در حال فعالیت هستند و در حوزه آموزش های کوتاه مدت نیز این واحد با  چهار مرکز مجزا، آموزش های ضمن خدمت کارکنان دولت، دهیاران و شهروندان را در برنامه کاری خود دارد.

وی در پایان به عملکرد جهاد دانشگاهی در حوزه‌ی اشتغال اشاره کرد و گفت: این فعالیتها در سه بخش پژوهشی، آموزشی و مشاوره ای تعریف شده است و در استان البرز می تواند کمک شایانی به دستگاه های متولی اشتغال و شهروندان استانی داشته باشد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار