قم/

نخستین باران پاییزی در قم می‌بارد

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم از بارش نخستین باران پاییزی در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدرضا قاضی با اعلام بارش خفیف باران در سطح استان اظهار کرد: شاهد بارندگی به میزان دو تا سه میلی‌متر خواهیم بود.

وی افزود: این بارش تا صبح ادامه خواهد داشت و از فردا به تدریج هوا صاف خواهد شد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم، با اعلام حداکثر 25 درجه سانتی‌گراد دمای هوا برای روز شنبه افزود: امروز دمای هوای نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش داشته است.

قاضی کاهش دو درجه‌ای هوا را برای روز یکشنبه پیش‌بینی کرد و گفت: دمای هوا روز یکشنبه 23 درجه خواهد بود و تا پایان هفته دمای هوا بدون تغییر چشمگیری روند ثابتی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برای روز جمعه دو درجه افزایش دما داشته باشیم.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم با بیان این‌که امروز بعد از ظهر شاهد ورزش باد خفیف هستیم، گفت: در هفته جاری وزش باد شدید نخواهیم داشت.

همچنین قاضی در خصوص ورود سامانه هوای جدید گفت: این سامانه با ورود از شمال و غرب موجب بارش برف و باران در نیمه غربی کشور شده است.

وی با بیان این‌که تاثیر این سامانه از آذربایجان غربی تا جنوب ایلام را در برگرفته است، ادامه داد: کردستان، لرستان، مرکزی، قم و تهران بعد از نواحی غربی تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم از خروج این سامانه هوایی از شرق کشور خبر داد.

قاضی اعلام کرد: میانگین حداقل دمای هوا که هفته گذشته در ایستگاه قم (شکوهیه) ثبت شده هشت درجه سانتیگراد و میانگین حداکثر دما در همین ایستگاه 26 درجه سانتیگراد است.

وی میانگین حداقل رطوبت نسبی برای این ایستگاه در هفته گذشته را 16 درصد و میانگین حداکثر رطوبت نسبی را 57 درصد اعلام کرد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم ادامه داد: حداقل و حداکثر دمای مطلق برای این ایستگاه در بازه زمانی هفته گذشته به ترتیب چهار و 31 درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

قاضی گفت: میانگین تبخیر ایستگاه هواشناسی قم در هفته گذشته روزانه هفت میلی‌متر بوده است.

وی در خصوص میانگین دمای هوا در ایستگاه سلفچگان گفت: حداقل و حداکثر میانگین دمایی هفته گذشته هشت و 21 درجه سانتیگراد بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم از ثبت میانگین حداقل 13 درصد و میانگین حداکثر 38 درصد رطوبت نسبی هفته گذشته در این ایستگاه خبر داد.

قاضی در خصوص ایستگاه هواشناسی کهک گفت: هفته گذشته میانگین حداقل و حداکثر دمای ثبت شده 9 و 22 درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی از ثبت حداقل 14 و حداکثر 40 درصد رطوبت نسبی هفته گذشته در این ایستگاه خبر داد.

سامانه‌های هواشناسی در نیمه دوم سال عمدتا از غرب و شمال‌غربی وارد و از شرق کشور خارج می‌شوند اما در تابستان اکثر سامانه‌های هواشناسی در جنوب‌شرقی تشکیل شده و از شرق کشور خارج می‌شوند./س

برچسب ها: قم ، نخستین ، باران ، پاییزی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.