فانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی:

معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند/ ارتقای کیفیت مدارس را دنبال خواهیم کرد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: راهبرد اصلی امروز آموزش و پرورش ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش است و در همین راستا ارتقای کیفیت مدارس را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران "علی اصغر فانی" وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صبح امروز (یکشنیه - 5 آبان ماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از خود اظهار داشت: سرمایه اصلی در کشور برای توسعه همه جانبه نیروی انسانی است و آموزش و پرورش زیر ساخت منابع انسانی را تامین می‌کند.

وی افزود: آموزش و پرورش فردای جوامع را می‌سازد و بنده با 34 سال تجربه مستقیم و هم چنین طی همه مراحل از معلمی تا مدیریت‌های کلان و هم چنین تحصیلات تخصصی مرتبط معتقدم آموزش و پرورش برای تربیت نیروهای انسانی و کارآمد می‌تواند حائز اهمیت واقع شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به سمت یادگیری خلاق به جای تکیه بر قوه حافظه و تقویت یادگیری‌های دینی و عمل به آن و هم چنین آموزش به مهارت‌ها حرکت کند.

فانی تاکید کرد: اهداف در آموزش و پرورش محقق نمی‌شود مگر اینکه معطوف به معلمان شود و معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است زیرا معلم می‌تواند با رفتار و منش خود بیشترین تاثیر را در دانش آموزان داشته باشد.

وی اضافه کرد: تمام همت ما در این وزارتخانه باید این باشد که معلمینی با انگیزه با مهارت حرفه‌ای و آشنایی به شیوه‌های تدریس داشته باشیم تا بتوانند بهترین ارتباط را با دانش آموز و مخاطب با رعایت اخلاق داشته باشد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ما از این چنین معلم‌ها در کشور و در مدارس بسیار فراوان داریم و باید در این راستا مراکزی را برای تربیت معلمانی این چنینی داشته باشیم که به حمدالله با تقویت دانشگاه ایرانیان زمینه تحول در آموزش و پرورش فراهم شده است.

*معلمان نباید به هیچ وجه دغدغه معیشت داشته باشند

فانی گفت: این معلمان نباید به هیچ وجه دغدغه معیشت داشته باشند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: شاید تا به حال کمتر به این نکته توجه شده است و تصور عموم بر این است که نقش آفرینان فرهنگ عمومی دستگاه‌هایی مثل صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری‌ها و از این قبیل دستگاه‌ها هستند در حالی که همه فرزندان ما عمرشان را در مدارس می‌گذرانند.

وی تصریح کرد: لذا معتقدم باید با دستگاه‌های فرهنگی همکاری و هماهنگی بیشتر و مداومی داشته باشیم تا موجب هم افزایی یکدیگر شویم.

فانی خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی و نمایندگان گفت: نکات مهم و فراوانی است که متاسفانه فرصت طرح آن از تریبون نیست و ان شالله باید در کمیسیون‌ها و نشست‌های جداگانه در خدمت شما باشیم.

وی تصریح کرد: ‌موضوعات مهمی از قبیل عدالت آموزشی و شیوه اجرا و رسیدن به آن مسائل و مشکلات مدارس تیزهوشان و امور تربیتی، ورزش و هنر و نقش آن در مدارس، دانش آموزان استثنایی و صدها مسئله دیگر، وجود دارد که ان شالله به مدد نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف به خصوص کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات نسبت به حل این مشکلات اقدام خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی با بیان این که این جانب خدمت در آموزش و پرورش را در هر سطحی که باشد فرصت و نعمت بابرکت برای خود می‌دانم، اظهار داشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که به من توفیق داده شده همه عمرم را در راه تعلیم و تربیت صرف کنم، اینک که توسط رئیس‌جمهور عزیز و مردمی‌مان دکتر روحانی برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شده‌ام ضمن تشکر از حسن نظر و اعتماد وی در صورت رای اعتماد شما وظیفه خود می‌دانم با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری که همواره بر اهمیت آموزش و پرورش تاکید داشته‌اند در چارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید و به دور از سیاست‌ بازی‌ها و گروه بازی‌ها و با اتخاذ مشی اعتدال از همه ظرفیت‌ها و نیروهای انقلابی ارزشی و فرهنگی استفاده کنم.

وی تصریح کرد: چرا که آموزش و پرورش با این اهمیت و گستردگی که بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است به همه نیروهای معتقد به نظام و انقلاب عزیزمان نیازمند است و مسائل و مشکلات آموزش و پرورش حل نمی‌شود مگر با عزم ملی و همت جمعی و پشتیبانی ملت، دولت و مجلس شورای اسلامی.

فانی ادامه داد: از خدای متعال مسالت دارم بنده را معلمی پیرو پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) قرار دهد و اگر توفیق خدمت در کسوت وزارت را پیدا کردم با حمایت شما بزرگواران آستین همت برای فردای روشن تر برای فرزندانمان بالا بزنیم.

*ارتقای کیفیت مدارس را دنبال خواهیم کرد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: راهبرد اصلی امروز آموزش و پرورش ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش است و در همین راستا ارتقای کیفیت مدارس را دنبال خواهیم کرد، فضاهای آموزشی و تجهیزات آموزشی خوبی در اختیار داریم لذا به نظر می‌رسد که راهبردی که برای آینده آموزش و پرورش باید انتخاب کنم راهبرد کیفیت بخشی است.

وی در ادامه اظهارات خود به اولویت‌های چهارگانه‌اش در برنامه پیشنهادی خود برای وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، مدیریت برمنابع آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی از اولویت‌های کاری بنده است.

*تلاش در جهت انجام استخدام مربیان پیش دبستانی

فانی اظهار داشت: اگر توفیق خدمت پیدا کردم امیدوارم بتوانم از همکاری‌های شما بهره‌مند شوم البته این تکلیف من است که به قوانین مصوب مجلس اقدام کنم و یکی از این قوانین قانون استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای آزاد است که امیدوارم قبل از انقضای مهلت قانونی بتوانم در آموزش و پرورش این مهم را انجام دهم.

فانی در خاتمه در پاسخ به تذکر قاضی‌پور که چرا با کسر 60 هزار معلم، تکلیف معلمان شرکتی و پیش دبستانی مشخص نشده است، گفت: پیش از این عرض کردم اجرای قانون مصوب مجلس را تا قبل از انقضای مهلت قانونی که مجلس تعیین کرده حتما انجام خواهیم داد.

هم چنین وی در پاسخ به تذکر دیگری مبنی براینکه چرا امروز که 5 آبان است حقوق مهر ماه معلمان و کادر اداری آموزش و پرورش پرداخت نشده است؟ خاطر نشان کرد: تا آن جا که اطلاع دارم حقوق‌ها پرداخت شده ولی در پایان جلسه این موضوع را حتما دنبال خواهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار