"انریکو لتا" خواستار نشست مسئولان اصلي کشور ایتالیا درباره موضوع جاسوسي شد

نخست وزیر ایتالیا، روز سه شنبه ابراز امیدواری کرد اطلاعات بیشتری درباره شنود تلفنی آمریکا از متحدانش ، کسب کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "لتا" برای این منظور نشست مسئولان اصلی کشور را برای روز پنجشنبه خواستار شد.

کمیته بین وزارتی برای امنیت ایتالیا ، وزیران امور خارجه، دفاع، کشور، دادگستری، اقتصاد و مدیر بخش هماهنگی دستگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی در دفتر ریاست جمهوری این کشور را در نشستی با حضور لتا دور هم جمع خواهد کرد.

"مارکو مینیتی"، وزیر مشاور در امور دستگاه های اطلاعاتی ایتالیا اعلام کرد « آشکار است که درخصوص رابطه دستگاه های اطلاعاتی آمریکا با اروپا مشکلی وجود دارد. دستگاه های اطلاعاتی نمی توانند مانند جنگلی باشند که در آن هر چیزی مجاز باشد و این که هدف وسیله را توجیه می کند، درست نیست ».

پایگاه اینترنتی کریپتوم اعلام کرد در طول فقط یک ماه 46 میلیون مکالمه تلفنی در ایتالیا شنود شده است اما دستگاه های اطلاعاتی ایتالیا آن را تکذیب کرده اند.
مقامات اطلاعاتی ایتالیا نیز اعلام کردند درباره چنین فعالیتی هیچ سندی وجود ندارد. آنها همچنین اعلام کردند میان جاسوسی که اقدامی خصمانه است و کنترل که تحلیل عادی جریان های داده به شمار می رود، باید تفاوت قائل شد.

"مینیتی" افزود « من می توانم رفتار صحیح، صداقت و عملکرد مثبت دستگاه های اطلاعاتی ایتالیا را تضمین کنیم ».

وی افزود « وقتی که ما از امنیت ارتباطات صحبت می کنیم، به آنچه که در سرزمین ملی تولید می شود، اشاره می کنیم. آنچه که به تماس های تلفنی داخل به خارج و برعکس مربوط می شود، تضمین کردن این که چه اتفاقی می افتد دشوار است ».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار