برادر شهید ابوطالبی عنوان کرد

چگونگی شناسایی شهید گمنام مدفون‌شده در کهف الشهدا/ خاطره ملاقات دو برادر

برادر شهید ابوطالبی گفت: در شب عرفه امسال، مادرم در عالم خواب برادرم را دیده‌اند،‌ برادرم در این خواب از مادرم گلایه کرده بودند و گفته‌اند: «چرا به‌سراغ من نمی‌آیید، من تنها در یک اتاق هستم».

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، برادر شهید مجید ابوطالبی درباره نحوه شناسایی برادرشان گفت: سال 86 پیکر چند شهید در کهف الشهدای تهران دفن شد‌ند، پس از آن در شب عرفه امسال، مادرم  در عالم خواب برادرم را دیده‌اند،‌ برادرم در این خواب از مادرم گلایه کرده بودند و گفته‌اند: «چرا به سراغ من نمی‌آیید، من تنها در یک اتاق هستم».

وی تصریح کرد: این خواب انگیزه‌ای شد تا دوباره پیگیر شناسایی برادرم شویم، با توجه به اینکه بنده و پدر و مادرم در سال 89 نمونه DNA داده بودیم، در پیگیری مجدد و پس از تحقیقات صورت گرفته نمونه DNA ما با شهیدی در کهف الشهدای تهران هم‌خوانی داشت و تنها مشکل، تفاوت سنی آن بود که پس از تحقیقات بیشتر تأیید شد که پیکر دفن‌شده در کهف الشهدا با مشخصات ما کاملاً صدق می‌کند و آن برادر شهیدم مجید ابوطالبی است که پس از گذشت 31 سال شناسایی شد.

برادر شهید ابوطالبی درباره آخرین ملاقات خود با شهید اظهار داشت: در سال 61 و در عملیات مسلم‌بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار برادرم یکی از فرماندهان جنگ بود و اسلحه کلاشنیکف قنداق تاشو داشت. گردان آن‌ها در خط مقدم حاضر بودند، من پیش از عملیات با برادرم ملاقات و از او طلب حلالیت کردم، اما عاقبت او شهید شد و دیدار ما امروز پس از 31 سال و شناسایی پیکرش رخ داد.

وی با بیان اینکه پیش از این هم مادرم خواب برادرم را دیده بود، اظهار داشت: در خواب اخیر مادرم، ایشان با لحنی گلایه آمیز صحبت کرده بودند، زمانی که به کهف الشهدا رفتیم فضای آنجا با توصیفی که شهید داشتند هم‌خوانی داشت.

مجید ابوطالبی یکی از شهدای مدفون در کهف‌الشهدای ولنجک تهران پس از گذشت بیش از 31 سال از شهادتش شناسایی شد.

شهید مجید ابوطالبی متولد 1334 است و در سال 1361 در عملیات مسلم‌بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیده است.

پیکر مطهر این شهید در ایام فاطمیه سال 1386 به‌همراه چند شهید دیگر با هماهنگی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خیابان ولنجک تهران مدفون شده بود.

فرید ابوطالبی برادر کوچک شهید نیز در سال 1367 در تک عملیاتی دشمن در منطقه شلمچه به شهادت رسیده بود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، شهید ، گمنام ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.