اردبیل/

تعطیلی سه روزه گمرک بیله‌سوار و آذربایجان باید لغو شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: تعطیلی سه روزه گمرکات دو طرف در بیله‌سوار و آذربایجان باید لغو شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز پورسلیمان امروز در جلسه بررسی مشکلات صادرکنندگان در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: ایجاد تسهیلات در فعال‌سازی گمرکات بیله‌سوار و آذربایجان در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه هر هفته با هدف جلوگیری از تعطیلی سه روزه گمرکات دو طرف مدنظر و قابل پیگیری است.

وی گسترش روابط دوستانه و برابر با کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان را یادآور شد و گفت: در کنار آن پیگیری جدی برای تسریع در انتقال راه‌آهن سراسری به اردبیل و بیله‌سوار و تقویت و توسعه زیرساخت‌های خارجی و ایجاد و توسعه کشت و صنعت خصوصی با هدف توسعه صادرات کشاورزی و دامپروری باید پیگیری شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل افزود: حل مشکلات قانونی نظام بانکی به ویژه بانک توسعه صادرات برای ارائه خدمات ارزی و نقل و انتقال ارز به صادرکنندگان در دستور کار است.

پور‌سلیمان ادامه داد: کمک به حضور پایدار و رقابتی در بازارهای جهانی، برند‌سازی و ترویج برندهای ملی بنگاهی و ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت و همچنین بهبود بسته‌بندی کالاهای صادراتی بسیار ضروری است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل همچنین خاطرنشان کرد: کاهش حقوق ورودی مواد اولیه واحدهای تولیدی و صادراتی مدنظر است که در این زمینه اختصاص منابع مالی و بانکی پایدار برای تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی و صادراتی ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه بیان داشت: ما انتظار داریم در دستور‌العمل متقاضیان حقیقی کارت بازرگانی به داشتن سه سال سابقه متصل یا منفصل و افراد حقوقی به سپری شدن سه سال از تاریخ صدور پروانه مورد بازبینی قرار گیرد تا مشکلات و چالش‌های احتمالی برطرف شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، لغو ، تعطیلی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.