عاشقان سرعت بخوانند؛

بازي جديد Need for Speed كي به بازار مي آيد؟

Need for Speed Rivals بازي جديد شرکت EA در سري پرطرفدار NFS است که تا کم‌تر از يک ماه ديگر به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اگر چه موفق‌ترين نسخه‌هاي NFS در يک دهه اخير، بازي‌هايي بوده‌اند که Codemasters براي EA ساخته‌اند اما اين بار نيز EA تمام عزم خود را به کار گرفته است تا دوباره يکي از استوديوهاي اين شرکت، توسعه‌دهنده Rivals باشد.


Ghost Games اين عنوان را توسعه داده و براي اين کار از موتور گرافيکي Frostbite 3 بهره گرفته است. Frostbite 3 يک موتور گرافيکي تمام عيار محسوب مي‌شود که براي توسعه بازي‌هاي نسل بعدي طراحي شده است. با اين وجود عناويني مانند Battlefield 4 و NFS: Rivals در کنسول‌هاي نسل هفتمي با استفاده از همين موتور گرافيکي توسعه يافته‌اند.

فضاي کلي بازي Rivals از مجموعه Hot Pursuit الهام گرفته شده است. بازي در يک شهر بزرگ و به صورت Open World ارائه مي‌شود. در واقع ديگر قرار نيست مسابقه‌ها را از طريق واسط‌هاي گرافيکي آغاز کنيد. بازيکن در طول جاده‌ها و خيابان‌هاي شهر که طول آن‌ها به بيش از 100 مايل مي‌رسد، رانندگي خواهد کرد و خيلي زود يک مسابقه هيجان‌انگيز را خواهد يافت. هيچ معلوم نيست که مسابقات از کجا شروع شده‌اند اما هميشه بازيکن آخرين نفري است که به جمع مسابقه‌دهندگان خواهد پيوست.


اگر قرار باشد فضاي کلي بازي از Hot Pursuit الهام گرفته شده باشد پس حتما جاي پليس نيز خالي نخواهد بود. يکي از مهم‌ترين و سخت‌ترين کارهايي که بايد در بازي انجام شود، فرار از دست گروهي بزرگ از پليس‌هاست. پليس‌ها تجهيزات بسيار خوبي دارند، پرتعداد هستند و در بيشتر مراحل از پشتيباني هوايي نيز برخوردارند. اتومبيل‌هاي پليس اگر بهتر از اتومبيل بازيکن و رقبايش نباشند، حداقل در همان سطح هستند و کم‌تر مي‌توان پليس‌ها را به واسطه سرعت بالا پشت سر گذاشت. به همين دليل مانند نسخه‌هاي پيش، بهترين راه براي رهايي از پليس، در تله انداختن آن‌هاست، البته به شرطي که پيش از آن در يکي از تله‌هاي پليس گرفتار نشده باشيد.

يکي از روش‌هاي کسب امتياز در بازي، انجام کارهاي خطرناک و شگفت‌انگيز است. يک پرش بلند، عبور از دل يک تابلوي بزرگ يا فرار از يک موقعيت خطرناک به شهرت يافتن راننده در شهر و افزايش Speed Point منجر خواهد شد. با اين امتياز مي‌توان اتومبيل‌هاي جديد خريد يا امکانات جديدي به اتومبيل‌هاي فعلي افزود.

روي ديگر سکه، پليس است. همه امکانات پليس در اختيار بازيکن قرار خواهد گرفت. پليس‌ها مي‌توانند با استفاده از تجهيزات خود سرعت اتومبيل‌ها را محاسبه و زمان رسيدن آن‌ها به نقاط مختلف را تخمين بزنند. در بيشتر مراحل نيز مي‌توان به پشتيباني بالگردها اميدوار بود. البته گاهي حمله پرتعداد پليس‌ها خود مانع از رسيدن به مسابقه‌دهندگان خواهد بود و به همين دليل بايد در به کارگيري نيروها کمي تامل کرد. هر اندازه که بتوانيد سريع‌تر متخلفان را دستگير کنيد، امتياز بيشتري دريافت خواهيد کرد. اين امتياز براي افزايش درجه نظامي کاربرد دارد.


بزرگ‌ترين تغيير در Rivals نسبت به نسخه‌هاي قبل آن، تغييرات گرافيکي است. موتور جديد به سازنده بازي امکان داده است جزئيات بافت‌ها را تا حد زيادي افزايش دهد. بازي شامل يک سيستم پوياي آب و هواست و هميشه ممکن است با بارش برف و باران و تگرگ يا توفان‌هاي پر از خاک و شن رو‌به‌رو شويد. تغييرات آب و هوايي در رانندگي و به خصوص در قدرت ديد بازيکن تاثير خواهد گذاشت. علاوه بر اين همه اين اتفاقات روي بدنه صيقل خورده ماشين ردي به جا مي‌گذارد و تاثير تغييرات آب و هوا در محيط و روي ماشين‌ها به خوبي ديده خواهد شد.

اين بازي در 28 آبان براي اجرا در ويندوز و کنسول‌هاي Xbox 360 و PS3 به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد. علاوه بر اين، Rivals همزمان با عرضه PS4 و Xbox One براي اين کنسول‌ها به بازار خواهد آمد. نسخه رايانه‌اي اين بازي با نسخه‌هاي کنسول‌هاي نسل هفتمي قابل مقايسه است و نسخه‌هاي PS4 و Xbox One از گرافيک به مراتب بهتري برخوردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام
Iran (Islamic Republic of)
رضا هستم یک پلیر
۱۸:۲۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۲
قابل توجه برنامه نویسان عزیز کشورمون بابا یه بارم یه چیز درس حسابی درس کنین دیگه خدایی ببنین این شرکت های gameloft & ea% ... چقدر زحمت میکشن در عوض مزد خودشونو هم میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۷:۴۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۲
بازی بهتر از need for speedوجود داره
آخرین اخبار