حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای:

طب و قضا متضمن سلامت جامعه‌اند

دادستان كل كشور با ابراز اميدواري نسبت به اينكه برگزاري همايش‌هاي علمي نظير همايش طب و قضا براي كشور و نظام مفيد باشد، گفت: طب و قضا متضمن سلامت جامعه‌اند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي  در چهارمين همايش طب و قضا در شيراز برگزار شد، اظهار داشت: امر طب و قضا از امور حائز اهميت خطير با مسئوليت فوق‌العاده و مورد اهتمام است.

وي تصریح کرد: طب، متضمن سلامت جسمي فرد و قضا متضمن سلامت جامعه است، حيات انسان و سلامت وي مقدم است و به همين ميزان امر پزشكي اهميت دارد.

دادستان كل كشور افزود: امر قضا متكفل و متضمن سلامت جامعه است و تركيب دو كلمه پزشكي و قانوني يعني پزشكي در خدمت قانون و قانون در ارتباط با قضاست و قانون از اركان و اصل قضا است و از تركيب اين دو عدالت محقق مي‌شود.

وي با اظهار اينكه عدالت خواست همه مصلحين و افراد است گفت: عدالت رسالت اصلي انبياء است.

سخنگوي قوه قضاييه خطاب به حاضران گفت: جايگاه و اهميت كار خود را بدانيد و اگر ما بتوانيم با هم كارمان را درست انجام بدهيم جامعه سالم تحويل مي‌دهيم.

دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: اولين شرط موفقيت هر كسي اراده اوست، اگر اراده داشته باشيم و نسبت به كاري كه مي‌خواهيم انجام دهيم ايمان داشته باشيم، موفق خواهيم شد.

وي افزود: ما قضاوت را به عنوان يك شغل نگاه نمي‌كنيم و پزشك نيز نمي‌تواند به عنوان يك شغل به حرفه خود نگاه كند و اگر به عنوان شغل وارد اين حرفه شده باشيم به هدف نمي‌رسيم.

دادستان كل كشور با اظهار اينكه مردم ما حقيقتاً شايستگي خدمت را دارند گفت: لازم نيست مردم از ما مطالبه خدمت كنند، اگر به اين باور برسيم كه اين مردم شايسته خدمت بيشتري هستند و اين وظيفه ماست كه در خدمت مردم باشيم.

وي احساس امنيت و عدالت را در جامعه حائز اهميت دانست و افزود: ما نمي‌توانيم نگاه مردم را به خود ناديده بگيريم و بايد تحقق ميزان امنيت و عدالت را در نگاه آنها بالا ببريم و امروز نگاه مردم به ما اين است كه در تحقق امنيت و عدالت چگونه عمل مي‌كنيم.

دادستان كل كشور پزشكي قانوني را از مشاغل سخت عنوان كرد و گفت: بايد خروجي كار خود را در نظر داشته باشيم و بررسي كنيم كه از مجموعه خدمات و زحمات مردم و جامعه به چه ميزان رضايت دارند و خروجي كار ما رضايتمندي مردم است نه آنكه به چه ميزان به ما مراجعه مي‌كنند.

وي بر ضرورت استفاده از كارشناسان خبره در امور تأكيد كرد و افزود: اگر از كارشناسان خبره و توانمند در كارها استفاده كنيم حتماً در نتيجه نهايي قضاوت تأثيرگذار است و اگر قاضي از متخصصين استفاده نكند، راه برايش بسته است و امكان قضاوت وجود ندارد.

سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد: ارتباط وسيع و غيرقابل انكاري در امر پزشكي امور قضايي وجود دارد و نمي‌توانيم اين دو را از هم جدا كنيم، اگر سيستم قضايي و قاضي بخواهد بدون توجه به نظريه پزشك عمل كند در بسياري پرونده‌ها به مشكل بر مي‌خورد.

دادستان كل كشور در پايان سخنان خود با تقدير از رئيس سازمان پزشكي قانوني و دست‌اندركاران اين سازمان خواستار تجهيز و به روز كردن آموزش‌ها در زمينه پزشكي قانوني شد و گفت: ارتباط پزشكي قانوني و قضات بايد ارتباطي هماهنگ و رو در رو با هم باشد تا بتوان خدمات بيشتري را به مردم ارائه داد.

گفتنی است؛ چهارمين همايش طب و قضا (8آبان ماه) در شيراز برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار