به زودي ارائه مي شود

نرم‌افزار ارزیابی عملكرد سيستم‌هاي تبديل متن به گفتار فارسي

در راستاي ارزيابي عملكرد سيستم‌هاي تبديل متن به گفتار فارسي، راه‌كار و همچنين نرم‌افزار خودكار با عنوان SETASSS براي سهولت اين امر از سوي دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني تهيه و به زودي ارائه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛ واحد  دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني اظهار کرد:امروزه اطلاعات در قالب رسانه‌هاي مختلفي چون صوت، تصوير، ويديو و متن ظهور پيدا كرده و سيستم‌هاي متعددي براي سهولت در ذخيره‌سازي، انتقال، پردازش، دسترسي و استفاده از اين اطلاعات ساخته و مورد استفاده انسان­ها قرار گرفته است.

 بسياري از اين سيستم‌ها مانند تبديل متن به گفتار، ترجمه ماشيني، بازيابي اطلاعات، غلط‌يابي، خلاصه‌سازي و طبقه‌بندي متون، اطلاعات را در يکي از قالب‌هاي مهم زبان طبيعي يعني متن دريافت مي‌کنند. در تبديل متن به گفتار ضمن دريافت ورودي در قالب متن، خروجي در قالب ديگري از زبان طبيعي يعني گفتار ظاهر مي‌شود.

با توجه به اينكه هر يک از سيستم‌هاي يادشده از اجزاء متعددي تشکيل شده‌اند، تلاش و تحقيقات بسياري در جهت بهبود عملکرد این سيستم‌ها و اجزاء تشکيل دهنده آنها صورت مي‌گيرد؛ در نتيجه، ارزيابي چگونگي عملکرد و کيفيت کار اين سيستم‌ها و اجزاء تشکيل دهنده آنها از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

 هدف از اين پروژه که به سفارش دبيرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی و توسط آزمایشگاه پردازش هوشمند داده‌های چندرسانه‌ای دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است، معرفي و ارائه روش‌ و دستورالعمل‌هاي ارزيابي، داده‌ها و نرم‌افزار ارزیابی براي اغلب اجزاء تشکيل دهنده سيستم‌هاي پردازش زبان طبيعي و سنتز گفتار بوده است.

در اين ميان به سيستم‌هاي تبديل متن به گفتار توجه بيشتري شده است و برای انجام این ارزیابی‌ها نرم‌افزار جامعي تحت عنوان  SETASSSکه سرواژه  "System For Evaluation of Text Analysis and Speech Synthesis Systems”  به معنی "نرم‌افزاری برای ارزیابی روش‌های پردازش متن و سیستم‌های ستنز گفتار" محسوب مي‌شود، نیز تهيه شده كه به زودي ارائه خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
دنا
۰۹:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
چطور بهش دسترسی پیدا کنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هانیه محمدی
۲۱:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۲
سلام من تایپیست هستم خواستم ببینم آیا متون فارسی رو هم میشه تایپ کرد و قیمت این محصول چقدره