کرباسيان:

ارزش طرح هاي توسعه اي "ايميدور" 7 ميليارد دلار است

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، ارزش طرح هاي توسعه اي ايميدرو را در حال حاضر 7ميليارد دلار ذکر کرد و از سرمايه گذاران داخلي و خارجي خواست براي اجراي اين طرح ها مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ايميدرو، دکتر مهدي کرباسيان با بيان اينکه بخش معدن و صنايع معدني بعد از صنعت نفت، بالاترين جايگاه را در اقتصاد کشور دارد، سرمايه گذاران در بخش هايي ياد شده را از اولويت هاي کشور دانست.

وي که در جمع کارکنان ايميدرو سخن مي گفت، افزود: بايد با تلاش مشترک، بتوانيم سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع را به جايگاه واقعي آن ارتقاء دهيم.

کرباسيان تاکيد کرد: ايميدرو در آينده نه چندان دور بايد با سرمايه گذاري بيشتر و اجراي طرح هاي مهم توسعه اي، زمينه اشتغال جوانان را فراهم کند.

رئيس هيات عامل ايميدرو، بخش معدن را داراي ظرفيت هاي فراوان براي سرمايه گذاري و توسعه دانست و تصريح کرد: راه براي سرمايه گذاري در بخش معدن و صنايع معدني براي کارآفرينان بخش خصوصي هموارتر خواهد شد.

اين گزارش حاکي است: ايميدرو از سال 1381 (سال تاسيس) تا کنون بيش از 85 طرح بزرگ صنعتي و معدني با ارزش سرمايه گذاري بالغ بر 10500 ميليارد تومان را به بهره برداري رسانده است. اين اقدامات علاوه بر افزايش ظرفيت توليد داخلي، شامل فعاليتهاي زير بنايي و زيرساختي براي توسعه بخش نيز بوده است.

افتتاح و راه اندازي طرح هاي فوق موجب اشتغالزايي براي بيش از 20 هزار نفر به طور مستقيم و همچنين ايجاد اشتغال غير مستقيم براي بيش از 100هزار نفر شده است.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار