خزاعی : شورای امنیت باید بدون تعلل با اقدامات ضد بشري رژيم صهيونيستي برخورد کند

نمايندگي کشورمان در سازمان ملل متحد از شوراي امنيت خواست بدون تعلل با اقدامات ضد بشري رژيم صهيونيستي برخورد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، نماينده کشورمان در سازمان ملل در جلسه کميته سياسي مجمع عمومي با موضوع بررسي گزارش کميته تحقيق از اقدامات ناقض حقوق بشري رژيم صهيونيستي در قبال مردم فلسطين و ساکنان سرزمين هاي اشغالي، سياستهاي نژاد پرستانه صهيونيستها را به شدت محکوم کرد. 

محمد خزاعي با اشاره به يافته هاي کميته ويژه تحقيق در مورد وضع زندانيان بازداشت شده فلسطيني شامل زنان و کودکان، تخريب خانه ها و آواره کردن فلسطينيان، تشديد شهرک سازي رژيم اشغالگر قدس، محاصره غزه و اعمال خشونت فزاينده شهرک نشينان صهيونيست برضد فلسطينيان ، بر موضع کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در اجراي توصيه‌هاي کميته تحقيق تاکيد کرد.
 
سفير و نماينده کشورمان در سازمان ملل ادامه حملات وحشيانه نظاميان رژيم صهيونيستي برضد مردم فلسطين در سرزمين هاي اشغالي را که در سالهاي اخير منجر به کشته شدن هزاران شهروند فلسطيني از جمله زنان و کودکان شده است، از جمله اقدامات خشونت آميز و غير قانوني اين رژيم و مغاير با حقوق بين الملل از جمله کنوانسيون چهارم ژنو، قطعنامه‌هاي سازمان ملل و نظر مشورتي ديوان بين المللي دادگستري دانست.  

وي افزود: جنبش عدم تعهد ضمن محکوم کردن اين تجاوزها ، قويا توقف اين روند و اتخاذ تدابيري را در چارچوب حقوق بين الملل در رسيدگي به اقدامات خلاف قانون اين رژيم خواستار است. 
خزاعي با اشاره به گزارش کميته تحقيق مبني بر حضور 5 هزار زنداني فلسطيني در 22 بازداشتگاه رژيم صهيونيستي، ادامه اين وضع از جمله تداوم بازداشت، بازجويي، شکنجه و آزار هدفمند فلسطينيان زنداني بويژه نمايندگان منتخب مردم فلسطين، زنان و کودکان را بعنوان نمونه هايي از اقدامات غيرانساني اين رژيم به شدت محکوم کرد و اقدام مقتضي جامعه جهاني را برضد اين تعرض هاي آشکار اسرائيل خواستار شد.  

وي همچنين ادامه شهرک سازي هاي غير قانوني در کرانه باختري، توقيف اموال فلسطينيان، ساخت ديوار حائل و ايجاد مراکز بازرسي را نقض آشکار حقوق مردم فلسطين خواند و با اشاره به اينکه محاصره غير قانوني غزه وارد هفتمين سال خود شده است، به نمايندگي از جنبش عدم تعهد بار ديگر از شوراي امنيت سازمان ملل خواست با استفاده از همه امکانات براي وادار کردن اين رژيم در اجراي تعهدات خود در قبال مقررات انساندوستانه بين المللي، تدابير و اقدامات فوري بعمل آورد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار