یاسوج/ معاون وزیرآموزش وپرورش:

نقش آموزش وپرورش برای ترویج روحیه تعامل در جامعه انکارناپذیر است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه مهم و گسترده می تواند برای ترویج روحیه تعامل، نقدپذیری و تحمل سلایق متفاوت نقش ارزنده ای ایفا کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج حمیدرضا کفاش در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: تبیین و تشریح این امور تاثیرگذار در مدارس کشور باید به یک نهضت تبدیل شود.
وی بیان کرد: تقدیر از مدیران اجرایی توانمند و کارآمد که دوران خدمت آنان پایان یافته می تواند یک فرهنگ در کشور باشد و این امر تعالی و بالندگی روزافزون جامعه را به دنبال خواهد داشت.
کفاش اظهار کرد: کمک، همکاری و همدلی با مدیران اجرایی جدید یک تکلیف است که همگان باید به آن عمل کنند و این موضوع اساسی باید از سوی آموزش و پرورش تعلیم داده شود.
وی عنوان کرد: با تغییر دولت ها جابه جایی مدیران اجرایی نیز یک امر طبیعی و متداول است.
کفاش ابراز داشت: مدیران اجرایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی از بین افراد توانمند و کارآمد انتخاب می شوند و وزارت آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: مدیرکل جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد باید با توجه به شرایط استان تیم مدیریتی خود را گزینش کند.
کفاش گفت: برای تصدی پست مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد سه نفر از سوی مجمع نمایندگان این استان به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده شد که پس از بررسی شرایط، صلاحیت ها و سوابق آنان بهترین فرد انتخاب شد.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش محور توسعه و معلم نیز عنصر اصلی این توسعه است و به همین دلیل باید منزلت این قشر در جامعه ارتقا یابد.
کفاش اظهار کرد: از مدیرکل جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود از تمام ظرفیت های موجود در این استان و نیروهای توانمند و کارآمد استفاده کند.
وی عنوان کرد: تعلیم و تربیت باید متوازن باشد و در صورت یک جانبه بودن عواقب نامطلوبی دارد.
کفاش ابراز داشت: باید به تربیت جامع در آمورش و پرورش اندیشید و برای تحقق این امر مهم باید تجارب فرهیختگان و بازنشستگان فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.
در این آیین هادی زارع پور به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات پرویز طاهری تقدیر شد./س
برچسب ها: تعامل ، جامعه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.