قم/

تولید و عرضه نرم افزارهای ویژه محرم در قم

مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری ابا عبدالله نسبت به تولید و عرضه نرم افزارهایی ویژه این ایام در فضای مجازی اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در ماه محرم نسبت به تولیدات ویژه‌ای اقدام کرد که در این راستا می‌توان به 150 جلد کتاب به صورت تمام متن و صفحه با موضوع امام حسین(ع)، با عناوین تاسوعا، عاشورا، امام حسین (ع)، کربلا و مقتل در پایگاه کتابخانه دیجیتال مرکز نور اشاره کرد.

کتب در کربلا چه گذشت، نفس المهموم شیخ عباس قمی، لهوف سید بن طاووس و کامل الزیارات نیز از دیگر عناوینی است که در این نرم افزار گنجانده شده است.

پایگاه کتابخانه دیجیتال مرکز نور، متن بیش از 15 هزار جلد کتاب در زمینه علوم انسانی به زبان فارسی و عربی را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور با تولید 51 عنوان نرم افزار ویژه تلفن همراه با موضوع محرم، امام حسین (ع)، عاشورا و کربلا اقدام کرده است که این نرم افزار به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است.

آداب سفر و زیارت عتبات عالیات، احکام فقهی سفر زیارتی به عتبات عالیات، ادعیه و زیارات عتبات عالیات، اماکن زیارتی و سیاحتی عراق، 40 گام تا عتبات، زائر کربلا، با کاروان شام و... از جمله عناوین نرم افزارهای تلفن همراه است.

چهار نرم افزار با موضوع امام حسین(ع) و عاشورا برای نصب روی رایانه نیز از جمله نرم افزارهایی است که به همین مناسبت تولید و در اختیار علاقه‌مندان گذاشته شده است.

این نرم افزارها شامل نرم افزار سیره معصومان، نرم افزار حماسه عاشورا، نرم افزار تاریخ امام حسین(ع)، نرم افزار امام حسین(ع) و عاشورا است که در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

تولید 6 دانشنامه و دو ویژه نامه با موضوع محرم نیز از دیگر خدمات مرکز علوم کامپیوتر اسلامی نور است که به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) انجام شده و در پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت در دسترس محققان و پژوهشگران قرار داده شده است.

دانشنامه امام حسین(ع)، دانشنامه امام سجاد(ع)، دانشنامه امام محمد باقر(ع)، دانشنامه حضرت عباس علمدار کربلا، دانشنامه حضرت زینب پیام رسان کربلا و دانشنامه فرهنگ سوگواری سیدالشهدا از جمله عناوین دانشنامه‌های مناسبتی است که این مرکز ویژه ماه محرم تدوین کرده است.

تدوین دو ویژه‌نامه «شب‌های دهه محرم» و «ویژه نامه اربعین حسینی» به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان نیز از دیگر تولیدات مرکز علوم کامپیوتری اسلامی نور است.

گردآوری بیش از هزار و 200 مقاله با موضوع محرم نیز از جمله اقدامات این مرکز است که با موضوع محرم در پایگاه مجلات تخصصی نور قرار داده شده است.

این مقالات با موضوع امام حسین(ع)، ماه محرم، عاشورا، کربلا و مقتل، با امکان دسترسی رایگان در پایگاه مجلات تخصصی نور(نور مگز) به نشانی www.noormags.com در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

دانشنامه سقای کربلا نیز از جمله نرم افزارهایی است که به مناسبت ماه محرم با 115 مطلب در 9 موضوع پیرامون شخصیت حضرت عباس(ع)، مطالبی را به صورت گلچین به مخاطبین خود ارائه می‌دهد./س

برچسب ها: قم ، تولید ، عرضه ، نرم ، افزار ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.