نویسنده آمریکایی ؛‌

نظامیان آمریکایی با مشکلات روحی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند

نويسنده آمريکايي تصريح کرد جنگ طلبي آمريکا سبب رواج مصرف انواع داروها براي حل مشکلات روحي و رواني نظاميان آمريکايي شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  آن جونز در گفتگو با شبکه تلويزيوني رييل نيوز در آمريکا گفت: يک سوم نظاميان آمريکايي براي کاستن فشارهاي روحي و رواني خود دارو مصرف مي‌کنند. اين مسئله درباره نظاميان سابق آمريکايي نيز مصداق دارد. بسياري از اين نظاميان آمريکايي از انواع داروها براي مقابله با اضطراب و ناهنجاري‌هاي بيخوابي و مشکلات متعدد ديگر استفاده مي‌کنند.

 مسکن‌ها يکي از داروهاي رايجي است که نظاميان آمريکايي مصرف مي‌کنند. نظاميان آمريکايي به علت حضور در ميدان هاي مختلف با دردهاي مختلف مواجه هستند و براي التيام درد و رنج خود به مصرف آرام بخش‌هاي مختلف روي مي‌آورند. آنها مجبورند حدود پنجاه کيلوگرم وزن را در مسيرهاي طولاني حمل کنند که سبب رنجور شدن بدنشان مي‌شود و بدنشان درد مي‌گيرد و به مصرف مسکن‌ها روي مي آورند.

نتيجه اين کار فقط به نفع شرکتهاي بزرگ داروسازي است که استفاده از اين نوع مسکن‌ها را ترويج مي کنند. حالا استفاده از اين نوع آرام بخش‌هاي به مسئله‌اي بسيار عادي در ميان نظاميان آمريکايي تبديل شده است. پزشکاني که در پايگاه‌هاي نظامي آمريکا در سراسر جهان يا بيمارستان هاي خاص نظاميان در داخل آمريکا فعاليت مي‌کنند به صورت گسترده به تجويز چنين موادي مبادرت مي‌کنند. در تبليغات شرکت‌هاي دارويي اينگونه تبليغ مي‌شود که اين داروهاي آرام بخش هيچ عوارض جانبي سوء به همراه ندارد اما واقعيت به صورت ديگري است. اما تحقيقاتي که روي نظاميان آمريکايي انجام شده است نشان مي‌دهد اين داروها بسيار مخرب و نابود کننده هستند. اين داروها در افزايش شديد گرايش نظاميان آمريکايي به سمت خودکشي نقش شاياني داشته است. کنگره آمريکا و سازمان خواربار و داروي آمريکا نيز درحال تحقيقات در اين خصوص است. اين نهادهاي آمريکايي مي‌خواهند کنترل ها و قوانين ناظر بر مصرف اين داروها بسيار تشديد شود. ترديدي نيست که  مصرف بسيار زياد اين نوع داروها براي ايجاد آرامش رواني سبب جان باختن نظاميان سابق و فعلي آمريکايي مي‌شود. نکته تاسف آور اين است که هيچکس از اين مسئله سخن نمي گويد.

وي در ادامه افزود: نظاميان آمريکايي که از ميدان‌هاي جنگ به کشورشان بازمي گردند با مشکلات روحي و رواني مواجه هستند و نمي توانند با خانواده و جامعه خود کنار بيايند. داروهايي که به اين نظاميان سابق آمريکايي داده مي شود مشکلات زيادي از قبيل اضافه وزن شديد را برايشان به همراه مي آورد. آنها در خانواده هايشان با مشکلات زيادي مواجه خمي شوند. آنها به نوعي به مصرف اين داروها معتاد مي شوند و اين وضع بسيار خطرناک است. آنها به تدريج دچار نوعي جنون مي شوند و حتي به خودشان يا عزيزانشان آسيب مي رسانند. اين وضع سبب مي شود ميزان گرايش نظاميان به سمت خودکشي افزايش يابد. اين داروها سبب مي‌شود آنها نتوانند درباره تجربه هاي تلخ خود درميدان جنگ صحبت کنند و انباشت اين فکرها و احساسها در درون آنها سبب گرايش آنها به سمت خودکشي مي شود. اين درحالي است که بايد آنها درباره مشکلات شان سخن بگويند تا شايد بخشي از بار رواني مشکلاتشان کاسته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار