سخنان ضدصهیونیستی کری در حمایت از ایران در سنای آمریکا چه بود؟

شبکه تلويزيوني جوئيش نيوز که به جريان صهيونيسم بين الملل وابسته است، در گزارشي سخنان ضدصهیونیستی وزیر خارجه امریکا در حمایت از ایران در سنا را فاش کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،جوئيش نيوز اعلام کرد جان کري از اعضاي سنا خواسته است به اطلاعات رژيم اشغالگر قدس درباره ايران اعتماد نکنند.

این شبکه تلويزيوني در گزارشي اعلام کرد يکي از سناتورهاي جمهوري خواه آمريکا به نام :مايک کرک:، جان کري وزير امورخارجه اين کشور را متهم کرده سخناني بسيار ضداسرائيلي به زبان آورده است.

ظاهرا جان کري اين سخنان را در جلسه کميته بانکداري سناي آمريکا مطرح کرده است.

کرک مدعي شده است جان کري در جلسه کميته مذکور گفته است سناتورها نبايد هيچيک از مطالبي را باور کنند که اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران به کميته بانکداري سناي آمريکا گفته است.

يکي از دستياران جان کري با قاطعيت نوع واژگان جان کري را تاييد کرده است و مدعي شده است اين ديپلمات بلندپايه آمريکايي از سناتورهاي آمريکايي خواسته است به سخنان مقامات اسرائیلي درباره ايران گوش نکنند.

مقامات اسرائيل مي گويند اگر در گفتگوهاي ژنو توافقي براي برداشته شدن تحريمهاي اقتصادي و سياسي اين کشور حاصل شود، ايران قادر خواهد بود به "توافق قرن" دست پيدا کند.

"جان کري" در گفتگوهاي پشت پرده از اعضاي کنگره آمريکا خواسته است تا طرح اعمال تحريمهاي جديد عليه ايران را متوقف کنند زيرا اين کار سبب مانع تراشي در مسير تلاشهايي مي شود که در خصوص گفتگوها با ايران درباره برنامه هسته اي اين کشور در جريان است.

اما اعضاي کميته بانکداري سناي آمريکا و حتي اعضاي دموکرات آن، از اين تلاشهاي جان کري اصلا حمايت نکرده اند.

سخنان اخير جان کري درباره اسرائيل، تنها اظهارات شديداللحن او درباره اسرائيل نیست. چندي پيش نيز جان کري که قبلا نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا بوده از شهرک سازي هاي اسرائيل  در کرانه باختري و حضور نظاميان اسرائيلي در اين منطقه انتقاد کرده و پرسيده بود آيا اسرائيل به دنبال آن است که انتفاضه سوم در منطقه شروع شود؟

جان کري در سال 2009 نامه‌اي نوشته که اخيرا فاش شده است. در اين نامه ، جان کري از کاروان حامل کمکهاي ترکيه به غزه حمايت کرده است که درنهايت به درگيري خونين با نظاميان اسرائيلي منجر شد. جان کري در اين نامه به شدت از حرکت کاروان بشردوستانه به غزه حمايت کرده است.

به هرحال، قرار است گفتگوهاي هسته اي بين ايران و قدرتهاي جهاني روز بيستم نوامبر شروع شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار