برگزاری نشست فوق العاده احزاب عربي در دمشق

دبيرخانه احزاب عربي نشست فوق العاده خود را با حضور روسا و دبيران کل بسياري از احزاب و نيز شماري از شخصيت هاي سياسي و حزبي، در دمشق پايتخت سوريه برگزار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ شرکت کنندگان در اين نشست اوضاع سياسي را بررسي کردند و تعدادي از شرکت کنندگان در سخنان خود بر ضرورت حمايت از سوريه در مقابله با سلطه جويي هاي آمريکا و برنامه غرب براي براندازي کشورها و ملت هاي عربي تاکيد کردند. 

حسن عزالدين مسئول روابط عربي حزب الله لبنان تاکيد کرد: اين نشست در شرايط حساس و مهمي که سوريه و منطقه پشت سر مي گذارند برگزار مي شود بخصوص اگر به اين نکته توجه کنيم که آنچه در سوريه روي مي دهد بيش از آن که ناشي از داخل اين کشور باشد ناشي از منطقه مربوط است. 

فؤاد دبور رئيس حزب بعث عربي ترقيخواه گفت: علت اين که سوريه هدف قرار گرفته، اين است که بر اصول ثابت قومي و ملي خود پايبند است و از مقاومت و مسئله اول اعراب يعني مسئله فلسطين حمايت مي کند و پرچم ملي گرايي عربي را به دست گرفته است و دژ محکمي براي اعراب در برابر طرح هاي امپرياليسم به شمار مي رود. 

يوسف الاحمد عضو رهبري حزب بعث عربي سوسياليست گفت: با توجه به سخنان اعضاي هيأت هاي مختلف، شاهد تحليل ها و نتيجه گيري هاي يکساني درباره سوريه هستيم. همه آنها از مقاومت و پايداري مردم سوريه حمايت مي کنند. اين نشست که نماينده يکصد و پنجاه حزب عربي است بسيار مفيد است بدون شک شهروندان سوري از شنيدن آنچه در اين نشست گفته مي شود خوشحال خواهند شد. 

در ادامه گزارش آمده است: شرکت کنندگان در اين نشست همچنين در سخنان خود به توطئه هاي سياسي، اجتماعي و رسانه اي که عليه سوريه شکل گرفته است و هدف از آن سيطره بر کشورهاي عربي از طريق نابودي سوريه است، اشاره کردند. احمد مرعي نايب رئيس حزب الاتحاد گفت: امروز بار ديگر اميدها به اين که وحدت و يکپارچگي اعراب به دنبال مقاومت و پايداري سوريه، دوباره احيا شود، افزايش پيدا کرده است. 

در ادامه گزارش آمده است: نمايندگان احزاب با ديدگاه هاي مختلف خود از کشورهاي عربي به سوريه آمده اند و تلاش مي کنند قيام مردمي و حزبي را براي مقابله با هرگونه تفرقه که در کشورهاي عربي در حال گسترش است، پايه ريزي کنند. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار