در چهارمین شب اجرای نقالی و پرده‌خوانی؛

مجلس جوانمرد قصاب و حضرت مولا(ع) اجرا شد

مجلس جوانمرد قصاب و حضرت مولا(ع) که چهارمین شب اجرای پرده خوانی مرشد رجبعلی صالحی در باغ هنر بود، با حضور انبوهی از مخاطبان برپا شد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، مرشد رجبعلی صالحی گفت: برپایی مجالس نقالی و پرده‌خوانی از جمعه 24 آبان ماه در باغ هنر آغاز شده و تا کنون چهار برنامه نقالی به اجرا درآمده است.

وی خاطر نشان کرد: مجلس اول  این محافل پرده خوانی به سلطان قیس هندی، مجلس دوم به حضرت ابوالفضل العباس(ع)، مجلس سوم به دختر مصری و مجلس چهارم به جوانمرد قصاب و حضرت مولا(ع) اختصاص داشته است.

مرشد صالحی با اشاره به مضمون مجلس نقالی جوانمرد قصاب و حضرت مولا(ع) اظهار کرد: این پرده خوانی درباره جوانی نامسلمان است که در خواب نور جمال مولا(ع) را می بیند و مسلمان می شود. حضرت در این خواب به او می گوید که اگر می‌خواهی مرا ملاقات کنی به کوفه بیا.

وی در خصوص مجالس نقالی و پرده خوانی شب های آتی، بیان کرد: اینکه در مجالس بعدی چه نقالی و پرده خوانی اجرا شود، هنوز مشخص نیست و ممکن است با رسیدن زمان اجرا، مجلس دیگری را نقل کنم.

مرشد صالحی در پایان ضمن اشاره به استقبالی که مخاطبان از مجالس پرده خوانی  شب های گذشته داشته اند، تصریح کرد: تاکنون چهار مجلس نقالی و پرده خوانی  را برپا کرده ام و از این میان شش مجلس دیگر نیز با مضامین متفاوت اجرا می‌شود.

گفتنی است، مجالس نقالی و پرده خوانی مرشد رجبعلی صالحی در دهه دوم محرم هر شب ساعت 17:30 درخانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار