مجلس طی بیانیه‌ای هشدار داد

در صورت فرسایشی شدن مذاکرات، در رابطه با آژانس انرژی اتمی تجدیدنظر خواهد شد + متن بیانیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: چنانچه بخواهند مذاکرات را به یک سمت فراسایشی بکشانند، مجلس شورای اسلامی تصمیماتی مبتنی بر مطالبات ملت ایران اتخاذ کرده و در دور همکاری‌های جدید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدیدنظر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 با صدور بیانیه‌ای که به امضای تمامی نمایندگان حاضر در صحن علنی مجلس رسیده است، نسبت به فرسایشی شدن مذاکرات هسته‌ای به 1+5 هشدار دادند.

این بیانیه که توسط شاهین محمدصادقی عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

ملت شریف ایران در آستانه مذاکرات هسته‌ای در ژنو نکات زیر را متذکر می‌شویم

1-جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین مسیر حل و فصل موضوع هسته‌ای را مذاکره دانسته و همیشه بر لوازم مذاکرات پای بند بوده است. 

2-جمهوری اسلامی ایران حقوق هسته‌ای خود را در چارجوب قوانین بین المللی npt و پارلمان پیگیری نموده و همکاری همه جانبه با آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشته است. 

3-با یک نگاه آسیب شناسانه به روند بیش از یک دهه مذاکرات هسته‌ای کاملا هویداست که هرگاه مذاکرات در مسیر رسیدن به یک توافق نزدیک شده به ناگاه رژیم صهیونیستی و برخی قدرت‌ها در ایفای نقش خود در جهت اخلال در مذاکرات اقدام کرده و عملا مذاکرات به بن بست کشانده شده است. 

4-اینک با توجه به مذاکرات هسته‌ای در ژنو اعلام می‌کنیم که ملت ایران به هیچ وجه از حقوق هسته‌ای خود عقب نشینی نخواهد کرد و برخی سردمداران کشورهای غربی به جای خط کشیدن به مذاکرات و خشنودی رژیم صهیونیستی باید بدانند این فرصت فراخ نبوده  است چنان چه بخواهند مذاکرات را به یک سمت فراسایشی بکشانند مجلس شورای اسلامی تصمیماتی مبتنی بر مطالبات ملت ایران اتخاذ کرده تا در دور همکاری‌های جدید با آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدیدنظر خواهد کرد. 

5-ضمن اعتماد به مذاکره کنندگان هسته‌ای به خصوص وزیر محترم امور خارجه، مجلس شورای اسلامی روند مذاکرات را رصد کرده و بر ایستادگی قدرتمند بر رویحقوق هسته‌ای ملت ایران تسریع خواهد کرد.  
 
محمدصادقی در پایان گفت: این بیانیه به امضای تمامی نمایندگان حاضر در صحن علنی امروز چهارشنبه 29 آبان ماه مجلس شورای اسلامی رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، علی ، بیانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عباس ابراهیمی
۱۰:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
درود بر شما
Belize
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
حامداسعدي
۰۷:۳۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
درود بر نمايندگان بيدار ملت واقعا صدور اين بيانيه بسيار بجا و لازم بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
افتخار ما اقتدار شماست احسنت
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرئوف حسینی
۱۶:۰۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
نمایندگان محترم وعزیز ماملت همواره که پشتیبان شما هستیم برشما درود می فرستیم که چنین بیانه ای را صادر نمودید
Iran (Islamic Republic of)
محبی
۱۵:۱۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
کوتاه آمدن از حقوق بحق و قانونی ,چیزی جز به ذلت کشیدن عزت نیست. قطعا درس عاشورا که درس عزتمندی و آزادگیست محور حرکت مسولین عزیزمان خواهد بود پشتیبانتان هستیم. موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
پشتیبان شما مسئولان نظام بوده و هستیم (زنده باد ایران اسلامی)
آخرین اخبار