احزاب در هفته‌ای که گذشت

از پشت پرده‌های انتخاب یک دبیرکل تا بررسی عمر 100 روزه دولت

تلاش اصلاح‌طلبان برای اجماع با ناطق‌نوری و واکنش‌های پس از آن، برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، انتخاب شورای عالی جبهه ایستادگی، برنامه‌های مشترک عارف و خاتمی برای ورود به انتخابات مجلس دهم، تشکیل اتاق فکر بانوان ایرانی، ارزیابی عمر 100 روزه دولت از جمله عناوین خبری احزاب در هفته جاری بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، تلاش اصلاح‌طلبان برای اجماع با ناطق‌نوری و واکنش‌های پس از آن، برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، انتخاب شورای عالی جبهه ایستادگی، برنامه‌های مشترک عارف و خاتمی برای ورود به انتخابات مجلس دهم، تشکیل اتاق فکر بانوان ایرانی، ارزیابی عمر 100 روزه دولت از جمله عناوین خبری احزاب در هفته جاری بود.

 مهمترین عناوین خبری احزاب در هفته جاری را در گزارش زیر بخوانید؛

حاجی :کرباسچی؛ گزینه نهایی برای علنی ساختن اجماع اصلاح‌طلبان بر ناطق نوری
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: شخصيت ناطق‌نوري، بسيار مورد احترام بوده و بنده ارادت خاصي به وی دارم، ولی صحبت و تصمیم‌گیری درمورد انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي و سرلیستی آن هنوز بسیار زود است.






رئوفيان: مجمع عمومي خانه احزاب تا پايان سال برگزار می‌شود/ کنفرانس مطبوعاتي جبهه ايستادگي پس از انتخاب شوراي عالي

سخنگوي جبهه ايستادگي با بيان اينکه مجمع عمومي خانه احزاب تا پايان سال جاري برگزار خواهد شد، گفت: کنفرانس مطبوعاتي این جبهه نیز پس از مجمع عمومي اين جبهه برگزار خواهد شد.



رسولی:برنامه‌های مشترک عارف و خاتمی جهت ورود به انتخابات مجلس دهم

رئیس ستاد انتخاباتی عارف در انتخابات ریاست جمهوری 92 از برنامه‌های مشترک محمدرضا عارف و محمد خاتمی جهت ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.





حبیبی:فساد در قرارداد کرسنت اظهرمن‌الشمس است/ مجلس واکنش نشان دهد/ دولت پاسخگو باشد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد به جریان افتادن پرونده گازی کرسنت در دادگاه لاهه گفت: مجلس باید در این مورد واکنش نشان دهد؛ فساد در این قرارداد اظهرمن‌الشمس است.





حجت‌الاسلام‌والمسلمين خاتمي:دیپلمات‌‌های ایران، به غرب بفهمانند که راه و مسيرشان خردورزانه نيست

عضو هيئت‌ رئيسه مجلس خبرگان رهبري برخورد صريح با تيم غربي را از انتظارات ملت ايران برشمرد و گفت: ديپلمات‌هاي کشورمان به طرف مذاکره‌کننده غربي بفهمانند که راه و مسيرشان، خردورزانه نيست.





گزارش/شیخ میانه‌رو در دو راهی لیدری اصلاحات یا دبیر کلی جبهه پیروان؟
 
بعد از ارتحال مرحوم "حبیب‌الله عسگراولادی" به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری، گمانه‌زني‌هایی پيرامون تعيين جانشين وی از سوی برخی رسانه‌ها و فعالان سیاسی به گوش می‌رسد که این امر واکنش‌هایی مختلفی را همواره به دنبال داشته است.





بروجردي:تشکيل اتاق فکر، اقدامي مناسب در جهت پيشبرد سياست‌ها و رشد و تعالي زنان است

يک فعال اصلاح‌طلب با بيان اينکه بهره‌گيري از افکار و انديشه‌هاي مختلف زنان گامي به جلو در جامعه است، گفت: هر اقدامي که با فکر جمعي صورت بگيرد، قطعا بهتر مي‌تواند براي پيشبرد سياست‌ها و رشد و تعالي زنان جامعه به نتيجه برسد.

زیباکلام:ضرورت تشکیل جبهه فراگیر از سوی جریان‌های سیاسی/ 24 خرداد تاثیر مستقیم یک ائتلاف بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حرکت به سمت و سوی دموکراسی مهم‌ترین نیاز حال حاضر نهادهای مدنی و جامعه در کشور است و البته تاثیرات جبهه فراگیر در قالب ائتلاف در انتخابات ریاست‌جمهوری 24 خرداد در کشور به خوبی مشاهده شد.




یادداشت/آیا "موسوی و کروبی" مصداق محارب و مفسد فی‌الارض هستند؟

یکی از جنایاتی که مجازات دنیوی به اندازه آن وجود ندارد، گناهانی است که سران فتنه مرتکب شدند؛ ظلم بزرگی که آنان به نظام و خون شهدا کردند، در چارچوب هیچ یک از مواد قانون جزایی نمی‌گنجد. اقدام این دو تن بسیار فراتر از افساد فی‌الارض بوده، بنابراین قطعا بخشی از عقوبت این جنایات، اخروی است...

ولایتی:نقش برجسته ایرانیان در تمدن اسلامی و انتشار علوم مختلف به سایر نقاط دنیا

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایرانیان در حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی و انتشار علوم به سایر نقاط دنیا نقش بسزایی داشته‌اند.





کوهکن:ابایی از بازرسی‌های آژانس نداریم/ فعالیت‌های ما صلح‌آمیز است

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار با بیان اینکه استراتژی و بیانات رهبر معظم انقلاب خواسته و مطالبه به حق ملت ایران است، گفت: ایران، عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و پایبند به ضوابط و روابط بین‌المللی است که با وجود صداقت دیپلمات‌های کشورمان اجازه بازرسی و بررسی را به این سازمان داده است.

حکیمی‌پور در گفتگوی تفصیلی:خانه احزاب کلوپ سیاسی جریانات نیست/ رای به قالیباف دلیل اعتراض به راستگو نبود

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: هر جریانی که اکثریت را در خانه احزاب به دست می‌گرفت، قصد ایجاد هژمونی داشت، درحالی که آنجا کلوپ سیاسی خاصی نیست؛ نهادینه کردن فعالیت‌های سیاسی کشور از عمده فعالیت‌های این خانه بود.




الهيان: افراط در حوزه زنان سم مهلک براي پيشرفت است/ مشارکت و همفکري سليقه‌ها در چارچوب نظام باشد

نماينده مردم تهران در مجلس هشتم با بيان اينکه سم مهلک برای پیشرفت حوزه زنان فعالیت‌های افراطی است، گفت: مشارکت و همفکري سليقه‌ها در چارچوب نظام اسلامي در اين حوزه اثرگزار است.

رهبر: گشايش انديشه‌ها با عملياتي‌شدن اتاق فکر زنان/ نقش اثرگذار معاونت زنان در نهاد رياست‌جمهوري


عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه اسلامي با بيان اينکه تشکیل اتاق فکر فضای اندیشه و تفکرات را بازتر می‌کند، گفت: معاونت زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری پتانسیل و توانمندی بسیاری دارد.






آیت‌الله مکارم شیرازی: تبلیغات دروغین غربی‌ها باعث دوری ایران و ژاپن شده است

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تبلیغات دروغین غربی‌ها بر ضد ایران و ژاپن گفت: متأسفانه مسائل سیاسی غربی گاهی سبب می‌شود که ما از هم دور شویم. تبلیغات دروغین دشمنان بر ضد ما و شما باعث می‌شود که از هم دور شویم.





قنبری: ساختار احزاب، باشگاه قدرت برای گروه خاص/ سازگاری جبهه فراگیر با شرایط کشور

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: متاسفانه احزاب برای خود ساختاری تعریف کرده‌اند که قابل بسط و گسترش نیست و به نوعی آنها را به باشگاه قدرت برای گروه خاص تبدیل کرده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: با پایبندی به ولایت فقیه آسیب نمی‌بینیم


آیت الله علوی گرگانی بابیان این که باید مراقب تبلیغات سوء دشمن باشیم، گفت: تبلغیات سوء مردم را گمراه کرده و آنها را به تباهی می‌کشاند.



ولایتی: بکارگیری نیروهای نخبه و جوان؛ کلیدی‌ترین برنامه در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بکارگیری نیروهای جوان، فرهیخته، دانشگاهیان و پژوهشگران در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های کلیدی و اساسی ما در مرکز تحقیقات استراتژیک است.

پیام آیت‌الله هاشمی: قرآن معدن جواهرات گوناگون برای خیر دنیا و آخرت است

رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد گفت: قرآن معدن جواهرات گوناگون برای خیر دنیا و آخرت و چشمه آب حیات از قدرت لایزال الهی است که اگرچه رسیدن به آن دشوار است اما هرکس لذت درک مفاهیم آن را چشیده باشد به بهانه ناسخ و منسوخ یا محکم و متشابه از دست نمی‌دهد.



عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: مسائل سیاسی روز کشور از جمله بررسی روند مذاکرات ژنو، گزارش دولت از عملکرد 100 روزه خود و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله موضوعات مهمی است که مورد بحث و بررسی اعضا قرار خواهد گرفت.



انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، هفته ، گذشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار