ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

موفقیت مذاکرات ژنو را مرهون مقاومت ملت ایران می‌دانیم/ حمایت مجلس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

نایب رئیس اول مجلس با اشاره به مذاکرات اخیر هسته‌ای گفت: پیروزی و موفقیت در این مرحله از مذاکرات را مرهون مقاومت ملتی می‌دانیم که به امام و رهبر شایسته خویش اقتدا کرده و در سخت‌ترین تنگناها، فشارها و تحریم‌ها در کنار حقوق مشروع خود مقاوم و استوار ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در نطق قبل از دستور خود گفت: از حدود نیم قرن قبل دنیا با پدیده جدیدی روبه رو شد، پدیده‌ای که از بالندگی و نشاط و امید لبریز به آینده عمق وسیع در دانش، شجاعت و ایستادگی و ایمان متراکم به خدای سبحان و هدایت نصرت او برخوردار بود.  
 
وی افزود: چهره سیاه و بی‌ریشه و به شدت آسیب‌پذیر،باطل را می‌شناخت و بر راهبرد ساخت درونی قدرت پای می‌فشرد و با الهام از آیه کریمه مبارکه "اعدوا لهم ما استطعتم من قوه"  راه برون رفت از تمامی چالش‌ها و تنگناها و غلبه بر دشمنان کینه توز و مستکبر را در آراستگی به ایمان و اتصال به خدا و بازوان توانا و گره گشا بندگان صالح خدا جستجو می‌کرد.  
 
نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: پدیده‌ای که در اندیشه دستیابی و مال و منال و مقام نیست و دل از ذخایر ناپایدار و بی‌ارزش بریده و دیده بر صفات جمال و جلال حق گشوده و در اندیشه نعم پایدار است.  
 
وی افزود: پدیده‌ای که به لقای حق و شهادت در راه خدا و دیدای خدای سبحان می‌اندیشید، این پدیده در شخصیت انقلابی، علمی، فقاهتی، عرفانی، شجاع، انسان دوست، خدا محور و دلباخته به عالم ملکوت و دل بریده از عالم ناسوت، بسیجی دوران حضرت امام(ره) تجلی یافت و در پرتو بصیرت، مجاهدت، مقاومت و شجاعت این قله بلند و باشکوه از همه ارزش‌های متعالی اسلام و شاگرد نستوه آموزگار کربلا، مدرسه انقلاب را فراروی ملت ایران گشود.  
 
نماینده تهران اظهار داشت: جوانان برومند و ملت هوشمند ایران در مدرسه انقلاب اسلامی که همان مدرسه بصیرت ثبت نام کرده‌اند و با الهام از استعداد جوشان ایرانی و ایمان و اعتقاد محمدی و صبر و استقامت عاشورایی به مقام والا و ارزشمندی دست یافتند که نام زیبای بسیجی زیبنده آن بود.  
 
رئیس جلسه علنی امروز تاکید کرد: فارغ التحصیلان مدرسه بسیج نماد بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام می‌باشند و همین ویژگی‌های ماندگار است که امکان حضور آنان را در همان نقطه‌ای که اسلام، قرآن و امام زمان انتظار دارند به بیان زیبای رهبر انقلاب اسلام فراهم آورده است.  
 
وی تصریح کرد: عمق نگاه و اندیشه، شناخت درست و رسالت به مسئولیت و اخلاص در عمل پدیده بسیج را به خروش زمان تبدیل کرده است.
 
ابوترابی‌فرد اظهار داشت: پدیده انقلاب اسلامی پدیده بسیج پدیده مردم سالاری برآمده از متن دین و آموزه‌های وحیانی، نهضت فرهنگی، نشاط علمی و حرکت سیاسی قدرتمند، پرموج و دامنه‌داری را در دارالسلام پدید آورده که از گستره اسلام فراتر رفته و جوامع بشری جویای حق را به شدت تحت تاثیر ارز‌ش‌های عالی انسانی و الهی خود قرار داده است.  
 
نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: هویت بسیجی بصیرت برآمده از ایمان، صلابت نشات گرفته از اتکا به خدا و اعتماد به بندگان شایسته و صالح خدای متعال در شخصیت رهبری عالیقدر انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری تجلی یافته است و این شخصیت الهی و بسیجی است که امروزه ملت ایران را با قامتی استوار و اقتدار برآمده از حماسه سیاسی 24 خرداد 92 رویاروی زیاده خواهان جهان و استکبار جهانی با اقتدار در مسیر دفاع از منافع ملی خود قرار داده است.  
 
وی اظهار داشت: اگر پدیده استثنایی افتخارآفرین و عزت بخش رهبری سالم که تجسم عینی حضور فقه، اخلاق، صداقت و دانش در عرصه سیاست است که خود را یک انقلابی و نه دیپلمات می‌داند در متن انقلاب اسلامی حضور نداشت نمایندگان جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو3 این گونه با اقتدار از منافع ملی و از حقوق مشروع ملت ایران نمی‌توانست دفاع کند.  
 
رئیس جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: ما ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند نمایندگان محترم جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزیر امور خارجه در مذاکرات ژنو 3 این پیروزی و موفقیت را در این مرحله مرهون مقاومت ملتی می‌دانیم که به امام و رهبر شایسته خویش اقتدا کرده و در سخت‌ترین تنگناها، فشارها و تحریم‌ها در کنار حقوق مشروع خود مقاوم و استوار ایستاده‌اند.  
 
وی اظهار داشت: برای رسیدن به تمامی حقوقی مشروع خویش راهی جز ایستادگی و مقاومت بر اصول حق و مسلم جمهوری اسلامی ایران در چارچوب هدایت و رهبری ناخدای خدا محور کشتی انقلاب اسلامی نمی‌شناسیم.
 
ابوترابی‌فرد در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید و پافشاری برحق قطعی و مسلم ملت ایران در برخورداری از غنی سازی اورانیوم در داخل خاک کشور برای اهداف مشروع و حقوق مسلم خویش از اقدامات و گام‌های بلندی که در این راه برداشته شده است حمایت می‌کنند و برای ملت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان از خداوند پیروزی و عزت و افتخار را مسئلت می‌کنم و برای ملت اسلام و پیروان مکتب اسلام فردای زیبا همراه با عزت و اقتدار و پیروزی بر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار را مسئلت می‌کنم. (شعار مرگ بر آمریکا توسط نمایندگان)

انتهای پیام/

برچسب ها: نطق ، مذاکرات ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار