قم/ در وزن 32 کیلوگرم؛

نونهال کشتی‌گیر قمی به مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور دست یافت

نونهال کشتی‌گیر قمی با قرار گرفتن در جایگاه سوم موفق به کسب نشان برنز رقابت‌های کشتی قهرمانی رده سنی نونهالان کشور شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، روند موفقیت‌های یکی از رشته‌های موفق و با سابقه ورزش در قم در میادین داخلی و برون‌مرزی این بار در پیکارهای کشوری ادامه یافت و طی آن کشتی‌گیر نونهال و آینده‌دار قمی موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای قهرمانی رده سنی نونهالان کشور شد.

کشتی در بین ورزش‌های مختلف که در استان فعال است، استعدادهای فراوان و البته طرفداران خاصی دارد و ورزشکاران توانمندی به صورت جدی و در سطح حرفه‌ای در بخش قهرمانی این رشته در قالب رقابت‌های لیگ و پیکارهای قهرمانی کشور مشغول هستند.

در طول سال کشتی‌گیران قمی در رده‌های سنی مختلف به پیکارهای قهرمانی و لیگ این رشته‌ اعزام می‌شوند و در سال‌جاری موفقیت‌های قابل توجهی را در سطح لیگ و مسابقات کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی کشور برای ورزش استان قم به ارمغان آورده‌اند.

یکی از رده‌های سنی که کشتی‌‌گیران موفقی در آن فعالیت می‌کنند، رده سنی نونهالان است که رقابت‌های آن در سطح قهرمانی کشور در اوزان مختلف به میزبانی هیئت کشتی استان خوزستان و در خانه کشتی اهواز برگزار شد که حاصل تلاش تیم اعزامی قم در یکی از 10 وزن این پیکارها یک نشان برنز بود.

این دوره یکی از بالاترین سطوح رقابت‌های کشتی قهرمانی رده سنی نونهالان کشور در سال‌های اخیر است که با شرکت برترین‌های این رشته ورزشی به انجام رسید و در بین برترین‌های اوزان رقابتی روز نخست، مقام سوم وزن 32 کیلوگرم به تیم قم رسید.

در پایان این دوره از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان که کشتی‌گیران مدعی از سراسر کشور حضور دارند، تیم اعزامی نونهالان هیئت کشتی استان قم در حالی موفق به کسب نشان برنز وزن 32 کیلوگرم شد که این مدال را مهدی قربانی صمد کسب کرد.

در وزن 32 کیلوگرم این دوره از مسابقات کشتی قهرمانی پسران نونهال کشور قربانی صمد پسر آینده‌دار کشتی قم با وجود ارائه مبارزات دیدنی، بعد از میلاد رضانژاد از تیم خوزستان (الف) و امیرحسین کریمی از مازندران، همراه با فرامرز ویسی سربنی از کرمانشاه در جایگاه سوم مشترک ایستاد و به مقام سوم و نشان برنز رسید.

این موفقیت برای کشتی‌گیر آینده‌دار قمی در حالی به دست آمد که مسابقات قهرمانی رده سنی نونهالان پسر کشورمان با هدف شناخت برترین‌های کشور در اوزان دهگانه به انجام رسید و در نهایت در رده‌بندی تیمی به ترتیب خوزستان (الف)، مازندران، فارس، لرستان، خوزستان (ب) و تهران در رده‌های اول تا ششم ایستادند اما تیم قم که در 32 کیلوگرم به مدال برنز و در 53 کیلوگرم به نشان طلا دست یافت بین تیم‌های برتر قرار نگرفت./

برچسب ها: قم ، نونهال ، کشتی ، گیر ، مقام ، سوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.