تکرار/پايان مسابقات واليبال قهرمان قهرمانان / ايران 3 - ژاپن صفر

ايران بالاتر از آمريکا ايستاد/خداحافظي خوش يمن ظريف/معروف بهترين بازيکن زمين

تیم ملی والیبال ایران در آخرين بازی خود در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها یکشنبه به مصاف ژاپن رفت و با نتيجه 3 بر صفر اين تيم را شکست داد و به مقام چهارم مسابقات جام بين قاره اي ذست يافت.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، پنجمین دیدار ایران در رقابت‌های والیبال جام قهرمانان قاره‌ها برابر تیم ملی ژاپن، میزبان این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد. این مسابقه ساعت 12:40 دقیقه یکشنبه در سالن متروپلیتن توکیو انجام می‌شود.
 
تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها باید به مصاف ژاپن برود؛ تیمی برود که آخرین رویارویی‌اش با ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا بود که این دیدار حساس در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود شاگردان خولیو ولاسکو به پایان رسید. ایران در آن مسابقه در سه ست متوالی و با نتایج 25 بر 19، 25 بر 16 و 25 بر 22 به برتری رسید.
 
ژاپنی‌ها برای تغییر و پیشرفت در والیبال‌شان از تابستان امسال این مربی 58 ساله را به خدمت گرفته‌اند. ساتو پیش از آغاز مسابقات قهرمانان قاره‌ها در 23 بازی رسمی، سرمربیگری ژاپن را بر عهده داشته است.
 
براساس كارنامه بين المللي تيمهاي حاضر در اين دوره از مسابقات قهرمانان قاره ها كه از سوي فدراسيون جهاني ارائه شده است ژاپن با 21 مدال که 2 مدال در مسابقات قهرمانی جهان (دو برنز)، 3 مدال المپیک (یک طلا، یک نقره، یک برنز)، یک برنز جام قهرمانان قاره‌ها، 2 نقره جام‌جهانی و 13 مدال آسیا (هفت طلا، سه نقره، سه برنز) را شامل می‌شود، پنجمین تیم رده‌بندی پرافتخارهای حاضر در جام قهرمانان قاره‌ها است. در والیبال جام ملت‌های آسیا هم تیم ژاپن با 7 قهرمانی‌، 3 نایب قهرمانی و 3 سومی در صدر قرار دارد.
 
تا كنون تيم ملي ‍اپن در اين دوره از مسابقات نتوانسته حتي يك برد را در كارنامه اش داشته باشد و آن‌ها همچنان در حسرت کسب حتی یک امتیاز در خانه خود هستند.
 
تیم ملی والیبال برزیل امروز در آخرین دیدار خود مقابل ایتالیا توانست با نتیجه 3 بر 2 پیروز شده و عنوان قهرمانی این رقابت ها را به خود اختصاص دهد.

در دومين بازي امروز، تيم ملي روسيه قهرمان المپيک 2012 لندن، مقابل تيم آمريکا با نتيجه 3 بر صفر پيروز شد و عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داد.
 
**شروع بازي
 
بازي ساعت 12:40 آغاز شد.

ترکیب اصلی تیم ملی والیبال کشورمان در ست اول این بازی حمزه زرینی، سعید معروف،‌ فرهاد قائمی، ناصر رحیمی پناه(لیبرو) عادل غلامی، شهرام محمودی و آرمین تشکری تشکیل دادند.

با توجه به آنکه ژاپنی ها به عنوان میزبانی ناکام تا اینجای مسابقات محسوب می شوند، امروز سالن مملو از تعداد زیادی تماشاچی ژاپنی بود که می خواستند در دربی آسیایی ها حداقل امتیاز را از این رقابتها به دست آورند.

ملی پوشان کشورمان در این دیدار توانستند در زدن سرویس موفق‌تر از حریف عمل کنند. در دقایق ابتدایی بازی ملی پوشان کشورمان قدرت والیبال ایران را به حریف تحمیل کردند.

استفاده از پاس‌های قدرتی که به حمزه زرینی ختم می شد و اسپک ‌های قدرتی و برتری را برای تیم ایران به همراه داشت.

وقت استراحت فنی اول این دیدار با نتیجه 8 بر 4 به نفع تیم ایران رقم خورد.

آرمین تشکری بازیکن پست دفاع وسط تیم ملی ایران که به جای محمد موسوی مصدوم امروز از ابتدای دیدار به عنوان یار فیکس در زمین حضور داشت توانست با سرویس های هدفدار و محکم خود نقش قابل توجهی را در امتیاز آوری تیم ایران داشته باشد و در دقایقی از بازی اختلاف امتیاز میان تیم ایران و ژاپن را به عدد 8 برساند در این لحظه بود که سر مربی تیم میزبان اقدام به گرفتن وقت استراحت فنی و صحبت با شاگردانش کرد.

تیم ملی ایران توانست دومین استراحت فنی آخرین مسابقه جام قهرمانان قاره ها را با نتیجه 16 بر 6 به نفع خود رقم بزند.

سرمربی ژاپنی ها که از این نتیجه ناراضی بود اقدام به تعویض در ترکیب تیم خود کرد.

تیم ایران درست نخست بازی توانست اختلاف امتیاز بالای خود را در عدد 10 حفظ کند. اما این اختلافات امتیاز ژاپنی ها را بر آن داشت تا با هماهنگی و انگیزه بیشتری مقابل تیم ایران بازی کنند و اختلاف امتیازات را کاهش دهند.

بازی کم نقص و سرویس‌های هدفمند تیم ایران در مقابل حریف آسیایی خود امروز باعث شد تا ملی پوشان کشورمان مقتدرانه و با نتیجه 25 بر 17 تیم ژاپن را در ست نخست مغلوب کنند.
 
در ست اول شاهد بودیم زدن سرویس‌های با برنامه و هدفمند در دستور کار ایران بود و دریافتهای اول تیم ژاپن را تحت تاثیر قرارداد و این مساله دفاع روی تور خوب ما را در پی داشت.

تیم ایران در ادامه بازی هم باید در دریافت اول تمرکز بیشتری داشته باشد چون کارمان را تحت تاثیر قرار میدهد.

سعید معروف در صورت نقص در دریافت اول در بازی سازی دچار مشکل میشود.
 

 
*ست دوم
 
ترکیب تیم ایران در این ست دست نخورده ماند و ولاسکو از همان بازیکنان در این ست استفاده کرد.

باز هم آرمین تشکری توانست در زدن سرویس و حمزه زرینی در زدن آبشارهای قدرتی عملکرد خوبی داشته باشد.

حمله تیم ژاپن در این ست هم تحت تاثیر دفاع و توپ گیری تیم ایران قرار داشت.

وقت استراحت فنی اول ست دوم با نتیجه 8 بر 2 به نفع تیم ایران رقم خورد.

تیم ایران با آنالیز و شناخت دقیقی که از تیم ژاپن داشت اجازه خود نمایی به آنها در حمله نداد.

کار دفاعی روی تور ملی پوشان کشورمان در این ست بی نقص بود.

فرهاد قائمی بازیکن چپ دست تیم ایران با آبشارهای سنگین خود در این ست امتیازات ایران را افزایش داد.

ژاپنی‌ ها که در خانه خود مقابل تیم ایران بازی می کرد، از حضور تماشاچیان خود به نحو مطلوب کمک گرفت و در لحظاتی از بازی در این ست اختلاف امتیازات خود را با تیم ایران کاهش دادند.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 10 به نفع تیم ایران ثبت شد.

استفاده از کوتاه ترین دفاع ژاپن برای حمله حاشیه امنیت امتیازی را برای ملی پوشان کشورمان به همراه داشت.

تیم ملی ایران در صورت برد و کسب سه امتیاز کامل این دیدار با هفت امتیاز در رده چهارم این دوره از مسابقات قرار خواهد گرفت.

ولاسکو در ادامه بازی دست به 2 تعویض خود زد و از مهدی مهدوی و رحمان داوودی به جای  شهرام محمودی و سعید معروف استفاده کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان در این ست با نتیجه 25 بر 18 تیم ژاپن را مغلوب کرد.
 
*ست سوم
 
با توجه به قانون این دوره از مسابقات قهرمانان مربیان می‌توانند در صورت صلاحدید از برگزار کنندگان تقاضا کنند که استراحت ست‌های سوم ویا پنجم زمان بیشتری پیدا کند. در این دیدار، ست سوم پس از مدت زمان بیشتری نسبت به دیگر ست‌ها آغاز شد.

در ابتدای ست سوم ژاپنی‌ها می خواستند با شروع طوفانی و تلاش بیشتر خود امتیازات را به طور پایاپای دنبال کردند آن‌ها نمی‌خواستند به این راحتی نتیجه را به تیم ایران واگذار کنند.

"شیموزو" بازیکن قدرتمند و چپ دست تیم ژاپن در این دیدار نهایت توان خود را برای گرفتن امتیاز از تیم ایران بکار گرفت.

وقت استراحت فنی اول، ست سوم دیدار ایران و ژاپن با نتیجه 8 بر 6 به نفع ملی پوشان کشورمان رقم خورد.

ژاپن بازسازی خوبی داشت و به طور پایاپای با تیم ایران در امتیاز گیری پیش رفتند ولی ملی‌پوشان کشورمان به آن‌ها اجازه امتیاز آوری بیشتر ندادند.

حملات سرعتی و دفاع روی تور قدرتمند تیم ایران اختلاف امتیاز تیم ایران را نسبت به ژاپن بیشتر کرد.

شناسایی والیبالیست‌های حمله کننده ژاپن از سوی بازیکنان ایران به نفع ما رقم خورد و آن‌ها توانستند فیزیک و قدرت خود را به خوبی به حریف تحمیل کنند.

ولاسکو در پوئن 14 بر9 اقدام به 2 تعویض خود مانند ست قبل در تیم کرد.

وقت استراحت فنی دوم این ست هم با نتیجه 16 بر10 نفع تیم ایران رقم خورد.

تعویض مناسب ولاسکو باعث شد تا تیم ایران در تاکتیک‌های حمله تغییراتی داشته باشد و فشار بیشتری به تیم ژاپن وارد شود.

حمزه زرینی در پوئن 10 بر16 جای خود را به علی‌رضا مباشری داد.

امتیاز آوری تیم ایران باعث شد تا سرمربی تیم ژاپن از وقت استراحت فنی خود استفاده کند و با این اقدام نکات تاکتیکی را به شاگردانش گوشزد کرد.

قدرت نمایی ملی‌پوشان کشورمان در این دیدار تماشاچیان ژاپنی را به سکوت واداشت.

عادل غلامی توانست به خوبی در این ست از پاس‌های مهدی مهدوی در زدن آبشارهای سرعتی به خوبی استفاده کند.

تیم ملی والیبال کشورمان این ست را با نتیجه 25 بر 14 به نفع خود به پایان رساند و در نهايت بازي را با نتيجه 3 بر صفر به سود خود پايان داد و با کسب 7 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی و یک پله بالاتر از آمریکا ایستاد.
 
*خداحافظي بهترين ليبروي ايران
 

 
در پايان اين بازي، فرهاد ظريف ليبروي تيم ملي کشورمان با بوسيدن چهار گوشه زمين و روبوسي با تمام بازيکنان و کاردر فني، رسما از دنياي ملي وليبال خداحافظي کرد.
 
اين درحالي بود که وي به عنوان بهترين ليبروي اين مسابقات انتخاب و به تيم منخب جهان دعوت شد و جايزه اي به مبلغ 10 هزار دلار دريافت کرد.
 
*معروف بهترين بازيکن زمين
 

 
در پايان بازي، سعيد معروف به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب شد.
برچسب ها: والیبال ، آمریکا ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار