حمایت اکثريت آمريکايي‌ها از توافق ژنو

کريستين‌ساينس‌مانيتور نوشت: باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با نبردي دشوار براي جلب حمايت کنگره با توافقنامه هسته‌اي ايران رو به روست اما نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد اکثريت آمريکايي‌ها از اين توافق حمايت مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه کريستين ساينس مانيتور چاپ آمريکا در مقاله اي به قلم «برد نيکر باکر» نوشت: توافق درباره توانمندي‌هاي هسته اي ايران که رهبران جهان روز يکشنبه در ژنو به آن دست يافتند مرحله اي مهم در فرآيند ديپلماسي است.

چالش اصلي براي اوباما، جمهوري‌خواهان و بسياري از دموکرات‌هايي است که اگر چه نسبت به اين توافقنامه نگاهي تمسخرآميز ندارند اما با ديده ترديد به آن مي‌نگرند. اگر چه در اين ميان به اسرائيل که قدرتمندترين متحد سياسي آمريکاست اشاره‌اي نشده است. 

اکنون به نظر مي رسد اکثريت آمريکايي ها از اوباما در توافق هسته‌اي ايران حمايت مي‌کنند. نظرسنجي اينترنشنال سي ان ان / او آر سي اواخر سپتامبر نشان داد سه چهارم از آمريکايي‌ها با مذاکرات ديپلماتيک مستقيم با ايران موافقند.

کيتينگ اولاند مدير مرکز نظرسنجي سي ان ان اعلام کرد:« اکثريت قابل توجهي در طبقه‌بندي‌هاي مهم جمعيتي آمريکا -- 87 درصد دموکرات ها و 68 درصد جمهوري خواهان -- از مذاکره با ايران درباره برنامه هسته اي اين کشور حمايت مي کنند. اين موضوع جديدي در ميان مردم آمريکا نيست. در سال 2009 نيز همين تعداد آمريکايي اعلام کردند با مذاکره با ايران موافقند.»

نظرسنجي جديد سي ان ان بعد از دور دوم مذاکرات هسته اي نشان داد:« اکثريت آمريکايي ها از توافق موقت با ايران حمايت مي‌کنند. بر اين اساس 56 درصد از مردم آمريکا از يک توافق بين‌المللي حمايت کردند.»

اصلا جاي تعجب نيست که اين آمار و ارقام در ميان دموکرات ها و جمهوري خواهان تفاوت زيادي دارد دو سوم از دموکرات ها با اين توافق موافقند اما تنها 45 درصد از جمهوري‌خواهان با دموکرات ها هم عقيده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، توافق ، ژنو ، نظرسنجی ، poll
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار