سمینار تخصصی "صنعت مبلمان"؛

بازار امروز نماد مشتري مداري ديروز است

اگر بازاري تا به امروز باقي مانده به اين دليل است توانسته رضایت مشتری را به دست آورد و براي ادامه حيات نيازمند اين جلب رضايت ها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، دورانی بود کاسبها با انصاف و اخلاق با مشتریان برخورد مي کردند، اصلي که با وجود پيشرفت هاي چشم گير علم و تکنولوژي در جريان معاملات بازار کمرنگ تر از گذشته شده است. 

شايد فراموش شده که اگر بازاري تا به امروز باقي مانده به اين دليل است توانسته رضایت مشتری را به دست آورد و براي ادامه حيات به اين جلب رضايت ها نياز دارد. موضوعي كه اين روزها ينگه دنيا سر لوحه كارش قرار داده ساليان پيش ايران و ايراني با ريشه و پي كارشان گره خورده بود.

ساختاري كه اين روزها كمرنگ شده اما نبايد فراموش كرد كه حتي اگر موضوعي خاك بخورد از اصل و ريشه حذف نمي شود. مشتري مداري هم از همان اصل هاي فراموش نشدني است كه در دنياي امروز اصل بقاي معاملات را نيز در بر مي گرد.

اين فصل پررنگ در كسب وكار با همان نگاه سنتي بايد رختش را عوض كند و با دنياي مدرن هم قدم شود ساختار جامعه و فرهنگ ما به گونه ای است که نمی توان سنت را به کلی کنار گذاشت و در اين مسير بايستي احساس مسئولیت را با برخی از عناصر فروش به سبک امروز تلفیق شود.

 امير ریاضی يکي از فعالان صنعت مبلمان در سمینار تخصصی استفاده از تکنیک های برتر در تولید و فروش مبلمان منزل با اشاره به رشد مراکز خريد کشور در مقابل کاهش قدرت خريد مردم گفت: در حال حاضر ساختار عرضه  و تقاضا در عرصه صنعت مبلمان تغییرات بزرگی یافته و بازارهای سنتی دیگر به آن شکل سابق نمی توانند پیش روند. 

وي ادامه داد: در سايه کاهش ميزان فروش بايستي توازني ميان کميت بازارها و نياز بازار برقرار ساخت.

رياضي اظهار داشت: در بازار مبلمان میزان فروش دوره های زمانی مختلفی وجود دارد، در برخی ماه های سال میزان فروش کم و در مقابل آن ماه های شلوغ یا پر مراجعه، این روندی که سالیان سال بر این بازار حاکم بوده است.

وي با بيان اينکه بازارهای سنتی دیگر جوابگوی بازار رقابتی امروز نيست، گفت: با ورود تکنولوژی های مدرن و پیشرفته همگام با افزايش میزان بهره وری کارکنان و کیفیت تولیدات، تعادل در بازار مبلمان برقرار خواهد شد.

اين فعالان صنعت مبلمان در ادامه با اشاره به لزوم مديريت توليد و منابع انساني در صنعت مبلمان کشور، تصريح کرد: تولید مطلوب نیازمند یک تیم متخصص از مدیریت تا عرضه است که متاسفانه در بسیاری از واحدهای تولید مبلمان در ایران ما شاهد حضور مدیران غيرمتخصص و ناکارمند هستيم.
وي ادامه داد: در گزينش کارکنان واحدهاي توليدي رابطه قوی تر از ضابطه بود و درنتيجه تخصص در صنعت کمرنگ و کيفيت نازل محصولات حاصل مي شود.

مدیرعامل بازارهای مبل خلیج فارس و پاسارگاد، در ادامه به چالش استانداردسازي مراکز فروش مبلمان در کشور اشاره کرد و گفت: عدم انطباق ویژگی های مرکز خرید با فعالیت هایی جاري یک مشکل بزرگ که در زمینه ساخت و راه اندازی مراکز خرید است. 

وي افزود: متاسفانه از احداث مراکز خريد با صرف هزينه هاي گزاف،در زمان بهره برداري به واسطه عدم رعايت اصول طراحي فروشگاه و شرايط حرفه اي فروش، نتيجه قابل قبولي حاصل نمي شود.

رياضي اهداف از برگزاري سمینار تخصصی مبلمان، گفت: اين همايش با هدف نزدیک کردن مدیران و تولیدکنندگان مبل ایران به تکنولوژی های برتر دنیا، آشنا سازي متخصصان و مهندسان این عرصه با محصولات و مواد اولیه نوين، تسهیل و تسریع در تولید مبلمان، آموزش شیوه های مناسب و مطلوب برخورد با مشتریان و چگونگی مشتری مداری و... برگزار شده است.

وي با اشاره به اينکه امروزه جهان تولید به دنبال به روز رساني ماشین آلات، سیستم های فنی، مدیریتی، مارکتینگی و مشتری مداری است، گفت: توسعه صنعت مبلمان تنها با بکارگيري تکنولوژی و ماشین محقق نمي شود، ارتقاي اين صنعت در سايه فکر و خلاقیت، شیوه های بازاریابی و فروش، و عرضه و مشتری مداری هموار مي شود.

رياضي در ادامه با بيان اينکه جاي برند ايراني در طراحي مبلمان خالي است، گفت: تیم های طراحی مبلمان در برندهای ایران هنوز وجود ندارد و نقش تيم طراحي در واحد هاي تولید مبلمان ایران مغفول مانده است.

وي ارتباط بين صنعت و دانشگاه را ضرورت توسعه اين صنعت دانست و گفت: هم اکنون با راه اندازي رشته طراحی مبلمان در دانشگاه علمی کاربردی اميدواريم در چند سال آینده صنعت مبلمان ايران با علم روز دنیا و دانش برندهای مطرح جهان برابري کند.




در ادامه محمود محمدیان کارشناس صنعت مبلمان، با تاکيد بر اصل مشتري مداري در توسعه صنعت مبلمان، گفت: براساس نتايج حاصل از تحقیقات بازار رعايت اصل مشتری در سايه جلب رضایت مشتریان الزامی برای حفظ بقاء در بازار رقابتي امروز است.

وي ادامه داد:  تبيين اصل مشتري مداري نیازمند تغییر در نگرش مديريتي و ایجاد یک ساختار حرفه ای در رفتار و برخورد و شیوه های فروش و بازاریابی است.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، مبل ، سمینار ، عرضه ، تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار