عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران:

مشکل "واردات مواد اولیه" داروهای خاص مرتفع می‌شود

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران با اشاره به رفع تحریم‌ها، گفت: مشکل واردات داروهای بیماران خاص و صعب العلاج با برداشته شدن تحریم‌ها رفع می‌شود.

دکتر محمدرضا دری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مطلب فوق اذعان کرد: کمبودهای دارویی با مدیریت صحیح که هم اکنون در "وزارت بهداشت و درمان" وجود دارد به سمت صفر حرکت می‌کند و بسیاری از آن‌ها جبران شده است. 

وی با بیان اینکه بیماران راحت‌تر داروهای خود را تهیه می‌کنند، تصریح کرد: قیمت دارو‌ها در بخش داروهای خاص بسیار تعدیل شده و سهم شرکت‌های "بیمه" در پرداخت‌ها افزایش پیدا کرده است بطوری که هم اکنون ۹۰ درصد هزینه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند و میزان پرداخت از جیب بیماران کاهش قابل توجهی داشته است. 

وی خاطر نشان کرد: تبدیل ارز مرجع ۱۲۲۶ به ۲۵۰۰ تومان هزینه‌های سربازی را به داروخانه‌ها تحمیل کرد بطوری که دارو را با قیمت دو چندان خریداری می‌کردند و همین امر موجب افزایش سرمایه‌گذاری و اخذ وام‌های سنگین برای گزارش کاری داروخانه‌ها شد. 

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان تهران دریافت وام‌های سنگین با بهره‌های بالا و کاهش "مارژین دارو" بویژه درخصوص داروهای خارجی آسیب جدی به گردش اقتصادی داروخانه‌ها وارد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار