تکرار/در یک گفتگوی تلویزیونی مطرح شد:

حسن‌زاده : مجازات ها صد در صد بازدارنده نیستند/فتح اله زاده:کار فرهنگی بودجه می خواهد / کاشانی:باشگاه ها استقلال مالی می خواهند

مناظره تلویزیونی روز جمعه باحضور جمعی از اهالی ورزش با موضوع بررسی دلایل ناهنجاری در استادیوم‌های ورزشی برگزار شد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ،مناظره تلویزیونی روز جمعه باحضور  اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، محمدجماعت روزنامه‌نگار، عبدالرحمن شاه‌حسینی رئیس سابق کمیته انضباطی، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال و جعفر کاشانی مدیرعامل سابق باشگاه شاهین  با موضوع بررسی دلایل ناهنجاری در استادیوم‌های ورزشی برگزار شد.

 
 
جماعت  روزنامه نگار ورزشی گفت : ابتدا باید مشخص کنیم این ورزشگاه تابعی از جامعه ما هست یا نه در این صورت ناهنجاری و الفاظ رکیکی که می‌بینیم از جامعه نشات گرفته است. 3 عامل در این مورد مؤثر هستند که می‌توان به نهادهای اجرایی مانند نیروی انتظامی و حراست اشاره کرد. همچنین نهادهای فوتبالی و فدراسیون از دیگر عوامل هستند.
 
 

 
شاه‌حسینی ادامه داد:  اهمیت و حساسیت نتیجه بازی و تعیین جایگاه در رده‌بندی، حرکات خشونت‌آمیز و همچنین رفتار بازیکنان و کیفیت داوری در پرخاشگری کلامی و فیزیکی تاثیر دارد. سابقه رفتار مجرمانه و ارتباط افراد با دوستانی که دارای سابقه ذهنی هستند از جمله دلایلی است که درون ورزشگاه‌ها نفوذ کرده در اینجا نباید نقش پول، عدم نظارت صحیح بر عملکرد مدیران، شهرت‌طلبی، نقش رسانه‌ها و تبعیض در اجرای مقررات را نادیده گرفت.
 
 
فتح‌الله‌زاده ادامه داد :  تماشاگران ما بهترین بچه‌های ایران زمین هستند که در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی هم حضور دارند. آنچه که امروز به آن رسیده‌ایم مقصر اصلی خودمان هستیم. کجای دنیا یک هوادار برای یک بازی 8 ساعت معطل می‌شود. خودم یک ساعت هم نمی‌توانم در سرما و گرما بنشینم تا فوتبال شروع شود. اینها راه حل دارد اما کسی گوش نمی‌دهد.
 
 
 

 
کاشانی خاطرنشان کرد: چالش‌هایی که می‌بینیم ناشی از روند زندگی افراد است اگر باشگاه داشته باشیم که نداریم این مسائل باید در آنجا حل شود.
 
 
 
 جماعت اظهار داشت: اصلا تماشاگرنما یعنی چه؟ نهادهایی که پول در آنها حل نمی شود برای فرهنگ مملکت چه کرده‌اند؟ اینکه برخی‌ها می‌گویند دولت باید از ورزش حمایت کند، برای ورزش همگانی مصداق است. برای بازیکنی که یک میلیارد می‌گیرد باید پول بدهیم که برود ماشینش را عوض کند؟ نباید احساسی صحبت کنیم.
 
 
 
مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه عنوان کرد: ورزش قهرمانی به پول نیاز دارد. بلاتر که به ایران آمده بود گفت 70 درصد درآمد جهانی را از پخش تلویزیونی به دست می‌آوریم اما در ایران حق تلویزیونی ما را برمی‌دارند اما اگر وزارت ورزش 5 میلیارد به ما بدهد در بوق و کرنا می‌کنیم.
 
 
 
 مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به اینکه در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که به عاشورا و تاسوعا تداخل پیدا کرده بود، اظهار داشت: به AFC گفتم نمی‌توانیم در این زمان بازی کنیم. حتی حاضریم سه امتیاز را بدهیم اما AFC قبول نکرد. سرانجام چه شد. همه تماشاگران سیاه پوش آمدند، به کسی هم توهین نشد و شروع کردند به سینه‌زنی. حتی بازیکن آلمانی که میهمان ما بود او هم سینه می‌زد اما کسی این صحنه را نشان نداد. اگر می‌خواهید همیشه این طور باشد، باید جامعه را درست کنیم. ما اصلا بودجه فرهنگی نداریم.
 
 

 
 کاشانی بازیکن سابق پرسپولیس با تائید حرف‌های فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: باید جایگاه ورزش قهرمانی مشخص شود چون جایگاه ورزش مشخص نیست شاید جای بعضی مدیران اینجا نباشد. باید اجازه دهیم بخش خصوصی فعال شود و برای توسعه‌اش از اندیشمندان و نخبه‌اش استفاده کند. فقط فوتبال نیست که ناهنجاری دارد. امیدوارم نگاه مسئولان به ورزش قهرمانی عوض شود.
 
 

 

 
کاشانی تاکید کرد: تا باشگاه‌ها استقلال مالی نداشته باشند هیچ کاری نمی‌توان کرد. ما باشگاه نداریم ، تیم داریم مدیران را دولت انتخاب می‌کند و تیم‌ها هم انتظار بودجه دارند.
 
 

حسن‌زاده با اشاره به اینکه مجازات صد در صد بازدارنده نیستند، عنوان کرد: همین الان کمیته انضباطی بیش از 8 هزار مسابقه را می‌تواند رصد کند. در صورتی که به همکاران ما کسی اضافه نشده است. فوتبال امروز با قانون نانوشته اداره می‌شود اما نگران این موضوع هستم که حیا را از بین برده‌ایم.

 
 
فتح‌الله‌زاده با اشاره به اینکه اگر نکونام را منچستر می‌خواست، قبول می‌کردیم گفت: اگر نکونام را حتی به مبلغ 5 میلیارد منچستر می‌خواست او را هل می‌دادم حاضر بودم تیموریان را با مبلغ 2 میلیارد تومان به بایرن مونیخ بدهم اما رفتن به دوبی و قطر بازیکنان ما را از بین می‌برد.
 
 
 

 
فتح‌الله‌زاده  با اشاره به اینکه بهتر است باشگاه‌ها در قالب خصوصی سازی یا پیمانی به افرادی امین واگذار شوند، تصریح کرد:   اصلا بورس ما را قبول نمی‌کند. حتی قول و قرارهایی هم که گذاشته می‌شود  . در زمان سعیدلو گفتم 50 درصد باشگاه‌ها را ما اداره کنیم و 50 درصد آن را دولت قبول کند. اگر می‌بینید استقلال امروز پول ندارد 50 درصدی که دولت باید می‌داده،‌نداده است.
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار