همگام با بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر؛17

رامتین خداپناهی: جشنواره فیلم فجر دغدغه‌ام نیست/ روابط جانب‌دارانه در سینما حرف اول را می‌زند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: حضور در آثار جشنواره فیلم فجر به دلیل روابط جانبدارانه حاکم در عرصه سینما، هرگز دغدغه‌ام نبوده است.

رامتین خداپناهی، بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر و حضور بازیگران در این بخش به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره فیلم فجر تا زمانی که خود را به استانداردهای جهانی نرسانده نمی‌‌تواند به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند.
 
وی افزود: با وجود موفقیت‌هایی که تا به امروز به دست آوردیم اما متاسفانه شاهد هیچ پیشرفتی در زمینه کارگردانی و بازیگری نبودیم و حتی می‌توان گفت شاهد بیکاری‌های یک تا شش ساله فعالانه این عرصه هم بودیم.
 
وی ادامه داد: به دلیل روابط حاکم در سینمای ایران، دیگر توانایی و حرفه بازیگری حرف اول را نمی‌زند و این اتفاق تنزل سینما و آثار سینمایی را به همراه خواهد داشت.
 
خداپناهی درخصوص دیگر هنرهای موجود در کشور اظهار داشت: هنرهای دیگری چون موسیقی هم همچون بازیگری علاقه‌مندان خود را دارد اما در حرفه موسیقی تا فرد تجربه و حرفه‌ای نداشته باشد، نمی‌تواند وارد عرصه شده و فعالیت کند برعکس بازیگری چون سیستم ناخودآگاه آن را حذف خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد: سینما تا زمانی که اکران‌های جهانی و بازارهای فیلم نداشته باشد، نمی‌تواند به موفقیت برسد و با آثار دیگر کشورها رقابت کند.
 
خداپناهی در مورد دیگر معضلات موجود در این عرصه درادامه گفت:  یکی دیگر از معضلات موجود در این حرفه بحث دستمزدها است که بدون دلیل افزایش می‌یابد و هیچ‌گونه بازخورد مثبت را در پی ندارد.
 
وی افزود: برخی از بازیگران که ادعا می‌کنند دستمزدهای کلانشان برای جذب مخاطبان است، اما متاسفانه شاهد فروش‌های چشم‌گیر و گیشه‌ای سینما نیستیم.
 
وی عنوان کرد: تا زمانی که مشکلات موجود در سینما جزیی ار دغدغه مسئولان صنوف و مدیران اجرایی نباشد و بدون اساس‌نامه درست نمی‌توان انتظار بهتر شدن این عرصه را داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم و در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشرفت و حل معضلات سینمایی باشیم و هر شخص در ابتدا از خود برای رفع مشکلات موجود آغاز کند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار